Gå til innhold

Lamborghini Gallardo uti snø :O

Ranger emnet


ThomasEK

Anbefalte innlegg

Her blir vi ikke enige.

Jeg mener en bil til langt over milionen skal brukes.

Har den i tillegg trekk på alle 4 så skal den virkelig brukes vintertid ;)

 

Salt dreper bilen, men rust er fullt mulig å fjerne (selv om det kan koste noen kroner) :)

 

 

Enig i at en bil må brukes, jeg har dog en egen bil til vinter tider. Den må jo også brukes ;)

 

EVO'n er vel en av de råeste bilene man kan herje med på Norske vinter veier, men allikevel velger jeg å sette den vekk i varm garage om vinteren. Får nesten skyldfølelse bare ved tanken på å ha den ut på vinteren :P For å holde bilens utseende og helhets-inntrykk på topp mener jeg personlig att man må holde seg unna bekksvarte, sørpete, salta vinter veier. Mulig jeg er litt for opphengt i detaljer, men bolter og skruer i motorrom er vanskelig å holde rustfrie på vinteren da ikke alltid forholdene legger til rette for en skikkelig motor vask i vinter tider. Slike detaljer må for meg, personlig, også se bra ut. Og på en showbil, som Lambo vil jeg tro det er enda mer vesentlig. I hvertfall hadde ikke jeg kjøpt en brukt Lambo for mange millioner uten at hver eneste detalj hadde vært strøken. Litt teit om jeg kan få kjøpt en meget godt vedlikeholdt corolla som er strøken til 70000 kontra en Lambo full av smårust og andre ting å pirke på til x antall millioner...

 

En bil kan på mange måter sammelignes med en hund, begge deler er en kompanjong mange bruker store deler av livet sitt sammen med. Godt stell og vedlikeholdt ganger begge parter samme om det er hund eller bil det er snakk om.

 

Å ta en Lambo ut på vinteren får være opp til de enkelte eiere, men har man råd til en slik bil har man jo også råd til en ekstra bil for bruk i vinterhalvåret vil jeg tro.

 

Ang det du sier med att rust kan fjernes så jeg vil tro en Lambo som er rustsveiset div steder ikke egner seg så veldig for videresalg i ettertid, i hvertfall vil prisen bli meget redusert vil jeg tro. Vet ikke om det var rustsveising du refererte til, men la oss sette det litt på spissen :)

 

For meg blir en slik holdning litt som "en bil er bruk og kast varer", noe som ikke egner seg til ett slikt bilikon som en Lambo representerer synes jeg. Det håndtverket og prestisjen som ligger bak det å lage en slik bil synes jeg fortjener litt mer respekt og en annen holdning enn "bruk og kast"

 

Dere må for all del bruke bilene deres akkurat som dere vil, jeg har i hvertfall min mening. Så skal dere få ha deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lamborghini er noe av det heftigste du får på vinteren! Det er en grunn til at de tar me Super bilene sine opp her og prøver de på tøft vinterføre... I Sverige så kan du til og med låne en Lamborghini (usikker på type) eller en Porsche som du kan få kjøre fletta av på en isbane! De hadde ihvertfall dette i fjor, vet ikke om det kommer i år også.

 

Nei, du har ikke så veldig mye peiling hvis du syns evo'en er en råere bil en lambo'en på vinter føre... Evo er gøy det og (aldri prøvd, nærmeste var en 4x4 galant) men kan ikke sammenlignes med følelsen av en lambo på snø/is :)

 

Eieren av denne lambo'en tar veldig godt vare på denne bilen, ser alltid ren å fin ut.. Så tror ikke han mener bruk å kast teori på denne bilen, mer det at når du først bruker så mye penger på bil å ikke minst hva han har måtte betalt i avgifter! Så vil han bruke bilen mest mulig... Helt enig me han i det :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke så veldig mye peiling hvis du syns evo'en er en råere bil en lambo'en på vinter føre... Evo er gøy det og (aldri prøvd, nærmeste var en 4x4 galant) men kan ikke sammenlignes med følelsen av en lambo på snø/is :)

 

Nå kjører jeg EVO selv og har alldrig kjørt en Lambo, så hvem av de som er råest på vinterføre skal noen andre som har prøvd begge bilene få uttale seg om. Men att du, som hverken har kjørt NOEN av bilene bastant kan påstå att Lamboen er bedre finner jeg dog litt merkelig...

 

EVO'n er vel mest kjent for det ekstremt perfeksjonerte firehjuls-kontroll systemet som (kanskje) er verdens beste, derav ekstreme kjøre egenskaper på variert og løst underlag. EVO'n er laget og konstruert for å konkurere i verdensklasse i rally og Mitsubishi Motors står som den mestvinnende produsenten i det verdenskjente "The Dakar".

 

Nå vet ikke jeg noe om firehjuls-kontroll systemet til Lamborghini, men mye tyder på en EVO vil knuse en Lambo på svingete veier når det gjelder "handling"

 

Dette feks er jo en snutt som får en hvær EVO entusiast til å smile bredt fra øre til øre :)

 

Del 2 finnes på youtube for de som er interessert.

 

Begge bilene er nok veldig gode på hver sin arena, men att du klarer å påstå at "Evo er gøy det og men kan ikke sammenlignes med følelsen av en lambo på snø/is" når du ikke har kjørt noen av dem blir jo litt flaut spør du meg :(

 

Til eier av bilen: jeg prøver ikke å si att min bil er bedre enn din, jeg ble bare litt frustrert av innlegget over.

Endret av Bilpleie Gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, holder veldig med eier av evoen her ang. vedlikehold og vinterbruk.

 

om vi ser bort fra verdi og jeg fikk valget om den dyreste lambo eller ferrarri for den saks skyld og en evo, hadde ikke det en gang hvert et valg for meg, det hadde uten minste tvil blitt en evo uansett hvilke karrosseri.

 

som han sa her, evo er "overlegen" den er utviklet for dette og ja, den hadde spist en italiener levende for så og spytte den ut i deler for å si det på den måte, italienerne gir meg bare ingenting, overhode ikke interessant, men selvfølgelig er dette smak og behag, jeg bare måtte legge inn lite svar her og mener på ingen måte være frekk mot noen av partene.

 

 

en lambo sitter sikkert bra fast på veien på tørr asfalt, men ikke kom og fortell meg at den har bra handling på løst underlag!!

har du kjørt en veldig stiv bil på løst underlag tidligere? senk, dempere og stabilator stag oppe og nede framme og bak? dersom du har det er det merkelig om du ikke er enig

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja greit, oversnakka meg sikkert litt der me evo'en :) hehe Å nei har aldri kjørt lambo men har fått gleden av å sitte på! Å bare det er en opplevelse som jeg sent glemmer.... Selv om jeg gjerne ville fått prøvd den gule gallardo'en som tråden egentlig handler om ;)

 

På den video'en så syns jeg lambo'en klarte seg ganske bra jeg da, ja har kjørt gamle honda accorden min på vinter :P Senka 80mm koni dempere, powerflex foringer i hu å ræva + stabstag. Den klatra godt i bakker, men var et helvete å få snuten rundt svingene.. Endte som regel med at jeg var borti å nappa litt i brekket :P

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja greit, oversnakka meg sikkert litt der me evo'en :) hehe Å nei har aldri kjørt lambo men har fått gleden av å sitte på! Å bare det er en opplevelse som jeg sent glemmer.... Selv om jeg gjerne ville fått prøvd den gule gallardo'en som tråden egentlig handler om ;)

 

På den video'en så syns jeg lambo'en klarte seg ganske bra jeg da, ja har kjørt gamle honda accorden min på vinter :P Senka 80mm koni dempere, powerflex foringer i hu å ræva + stabstag. Den klatra godt i bakker, men var et helvete å få snuten rundt svingene.. Endte som regel med at jeg var borti å nappa litt i brekket :P

 

Lamborghini er jo også en sinnsyk kjøremaskin, men på sitt vis. Lambo'n er utstyrt med mye mer luksus enn det EVO'n er, den er en mere helhetslig bil om man kan kalle den det. EVO'n er veldig strippet ned til det minimale av luksus og er jo skapt for å gjøre en ting.... Spise alle andre biler på svingete veier.

 

Lambo'n klarer seg bra på den filmen ja, men tatt i betraktning at begge har firehjulstrekk og Lambo'n har 570HK kontra EVO'n med 405HK så er det ganske imponerende av en 4-dørs sedan :)

 

Men på samme vis ville Lambo'n knust EVO'n i ett drag race, så ikke missforstå meg, begge er sinnsyke biler, men på hver sin arena :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Pussy Magnet er ikke ekstrautstyr på mitsuen engang, mens på lamboen er det standardutstyr ;)

 

Sikkert humpete og fælt i kjettingspor på vinteren, men ser jo artig ut da

 

Det er forde dama er dum og ikke vet bedre!! ;)

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, holder veldig med eier av evoen her ang. vedlikehold og vinterbruk.

 

om vi ser bort fra verdi og jeg fikk valget om den dyreste lambo eller ferrarri for den saks skyld og en evo, hadde ikke det en gang hvert et valg for meg, det hadde uten minste tvil blitt en evo uansett hvilke karrosseri.

 

som han sa her, evo er "overlegen" den er utviklet for dette og ja, den hadde spist en italiener levende for så og spytte den ut i deler for å si det på den måte, italienerne gir meg bare ingenting, overhode ikke interessant, men selvfølgelig er dette smak og behag, jeg bare måtte legge inn lite svar her og mener på ingen måte være frekk mot noen av partene.

 

 

en lambo sitter sikkert bra fast på veien på tørr asfalt, men ikke kom og fortell meg at den har bra handling på løst underlag!!

har du kjørt en veldig stiv bil på løst underlag tidligere? senk, dempere og stabilator stag oppe og nede framme og bak? dersom du har det er det merkelig om du ikke er enig

hadde nå vert greiere med lamboen solgt den og kjøpt et par evoer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de som kommer inn å ser... LES første post å drit egentlig i resten :P Når de sammenligner Evo'er å lamboer så skjønner dere at det har skeiva ut fra første post :P hehe

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår