MercedesMD Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 (endret) Har leitet lenge etter ett bra bilforum. Og fant endelig ett som så kjempe bra ut. Jeg har ett underlig problem med min mercedes C180 W202 Monovisker. Det startet med at viskeren satt fast på venstre side. Jeg satt da på en kortere vindusvisker, dette gjorde at den ikke satt seg fast. Jeg har åpnet motoren, og for meg ser det ut som alt stort sett er mekanisk. Så hvorfor den går skeivt er for meg veldig usikkert. Noen som har noen som har noen tips? Har prøvd og illustrere det med bilde Kanskje noen som vet hvordan disse motoren er styrt? Er disse helt mekaniske, eller kan det være noe elektronikk som styrer bevegelsene. Blir veldig glad for tips og svar. Har også problem med den venstre lyktviskeren. Den stopper veldig ofte på feil sted. Enkelte ganger stopper den slik den skal, men sjelden. [ATTACH]21514[/ATTACH] Endret Mars 8, 2011 av MercedesMD Nytt bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 Bra forum ja=p prøv heller mercefreaken.com Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilKitchen Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 jeg har også problem med at viskeren ikke parkerer på rett plass på min bil 2001 w203.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Vis viske mottoren er lik på w124 og c180, noe jeg tror den er. Så har du en fin veileder her http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=12619 Men du ser jo fort om visker mottoren er den samme eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Det sitter tannhjul og noe greier inni den "klumpen" som viskerarmen henger på. Det er denne mekanikken som sørger for at viskeren går inn og ut for å dekke hele ruta. Inni her tørker det ut etter noen år, så da må man demontere og smøre opp. I enkelte tilfeller har det gått så langt at mekanismen er utslitt, da må den byttes. Gode guider for dette fins på nettet, husker ikke hvor men jeg fant det på google. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg