Audi4lifee Skrevet Februar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 Er det normalt at batteri lampa på en audi 80 blinker ? har aldri lagt merke til det før Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 Har du sjekket at dynamoen lader som den skal? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 ja det har jeg fikk lånt en multimeter og da sjekka jeg fra batteriet til dynamoen og det lo på 14, et eller annet og batterie var også på 14, et eller annet... husker ikke helt men var noe med 14 skal sjekke mer på skolen på tirsdag men det er vel ikke normalt ? hva kan det være ? det kan hende det er derfor jeg ikke får starte bilen om morran ved første og andre forsøk ? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 Nei, det er ikke normalt at den blinker. Om dynamoen lader over 14V som du sier så kan det være at feilen sitter i instrumentpanelet ditt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 og hva kan den feilen være da ? hvis feilen sitter i instrumentpanelet Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arius Skrevet Februar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 Pulserer den gjevnt eller er det litt nå og da? Siter [Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi] [Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ] [Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ] X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2011 Er ikke så avansert oppbygd dette. Foruten regulatoren på dynamoen så er det pæren "ladelampen" og noe meget enkel elektronikk som er i denne kretsen. Du kunne prøvd å skfte regulatoren først for å eliminere den. Reima er vel passe stram? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 hva mener du arius ? hvor sitter den regulatoren da ? reima er passe stram ja men må nok skifte den.. Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 (endret) Regulatoren sitter bak på dynamoen, festet med to skruer. Koster lite og er fort gjort å bytte. Kan være børstene som nærmer seg utslitt. Tror Arius lurte på om lampen blinker konstant eller om det kommer og går? Endret Februar 28, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 (endret) det med at lampa blinker er det hele tiden ohh det sitter der jaa :) tusen takk Quattro73 :) du er alltid best til å svare skal prøve å skifte den så får så hvordan det går :) men kan jeg ikke bare skifte hele dynamoen da? begynner sikkert å bli slitt den også forresten, sitter den regulatoren bak den derre plastikk dekselet? gikk ut å titta istad men så ingen regulator Endret Februar 28, 2011 av Audi4lifee Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 (endret) Bare hyggelig. Som jeg sier, vi er her for å hjelpe hverandre :) Som regel er det lagrene i dynamoen som blir slitt, ikke selve dynamoen. Kommutatoren kan derimot bli slitt, det samme kan børstene som er integrert i regualtoren. Om du kunne lånt en regulator fra en annen bil og prøvd så hadde det i alle fall ikke kostet noe å eliminere den. Om dette ikke hjelper så sjekk at den tynne ledningen som går inn på D+ har god kontakt og at isolasjonen på denne ikke er skadet. Er dette også ok så vil jeg tippe at feilen ligger i instrumentpanelet. Kan du ta bilde av baksiden på dynamoen siden du ikke ser regulatoren. Hvilken årsmodell er bilen og hvilken motor står i? Endret Februar 28, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 det skal jeg sjekke imorgen :) jeg kan ta en bildet imorgen og sende den da jeg er ferdig på skolen :) så får vi se den er 1994 mod og er 2.0 med 90 hk Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 ABT-motor da sikkert. Du skal da ha dynamo 050 903 015 B med Bosch typenummer 0 123 335 001. Kan det stemme? Regulatoren til den finner du i linken under, og den står bak plastdekselet. http://www.global-auto-parts.com/compuser/pp3_1.asp?id2=4005 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 det tror jeg stemmer ja ;) tenkte meg at den sitter bak plastdekselet :) tusen takk for svar :) skal sjekke alt det der imorgen :) noe mer jeg burde sjekke enn det du har sagt ? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Nei, begynn med det ;) Blir litt som et skudd i blinde (elimineringsmetode) da du faktisk måler at dynamoen lader, men er enklere/billigere å få tak i regulator enn i verste fall instrumentpanel. Kan selvsagt også skyldes dårlig kontakt i instrumentpanelet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.