Gå til innhold

Fikk ny mangellappe fra Statens Vegvesen!

Ranger emnet


Tiini

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Idag var jeg hos Statens Vegvesen, hvor jeg skulle godkjenne min volvo 240.

Hadde fått mangellappe på lys,streamer og ratt, men dette var utbedra!

Leverte mangellappen,og det var greit.

 

Men så merka han at bilen hadde litt frieksos, å satte seg i bilen og kjørte den inn på løftebukken.

Gikk gjennom hele bilen,og fant 4-5 nye feil og jeg fikk med meg en ny mangellappe!

 

Spørsmålet er: Har de lov til dette? Liksom, ta seg til rette og kjøre inn bilen på en ny kontroll? Og gi meg en ny mangellappe?

 

 

Takker for svar!

Tiini

Tina. 91mod. Nord-Trøndelag

86Mod, Volvo 240 GLE :D

 

D e itj pølsa ein bli feit tå, Det e saus'n!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er vel mer eller mindre allmektige når det kommer til bil slik jeg har forstått. Husker jeg hadde min første bil inne for godkjenning av senkesett, og kun det trodde jeg. Går for å betale mens han gjør seg ferdig, da jeg kommer tilbake synker det i magen når jeg ser han sitter med døra åpen og gasser for harde livet mens han henger ut for å høre om eksosen er for høy. Og det var den. Gjøken fant ikke ut at blinklysene lyste hvitt da, noe som var ganske utrolig egentlig ettersom han gikk inn for å ta meg. Prøvde å få meg til å innrømme at jeg hadde bytta motor til og med ettersom han ikke fant noe motor-id-plate-greier, noe som jeg absolutt ikke hadde gjort forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig sak dette egentlig. Tror ikke de kan påføre andre feil enn ved første godkjenning, men siden det var statens vegvesen så har de kanskje jurdisk lov til dette uten å si noe sikkert.

Gå heller til et annet verksted, vis den gamle lappen din der å si du skal ha en etterkontroll. Så slipper du kanskje unna de andre feila fra idiotene i statens vegvesen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet, finnes drittsekker over alt!

Men det er ikke det jeg sier. Han kan fortsatt ta en ny etterkontroll på første eu-test hvor som helst. Det jeg har lest, så kan

det ikke påføres flere mangler fra første eu-test.

Det kan være SSV kan gjøre det uten å si noe sikkert.

Siden når ble det snakk om en EU-kontroll?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er snakk om eu-kontroll så har jeg misforstått tråden....

 

Er ikke snakk om eu-kontroll nei..

Bilen ble jo eu-godkjennt noen uker før visningen.

Bilen ble avskiltet av politiet pga momo-ratt, streamer i frontruta, manglende blinklys og bremslys..

Tina. 91mod. Nord-Trøndelag

86Mod, Volvo 240 GLE :D

 

D e itj pølsa ein bli feit tå, Det e saus'n!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om eu-kontroll nei..

Bilen ble jo eu-godkjennt noen uker før visningen.

Bilen ble avskiltet av politiet pga momo-ratt, streamer i frontruta, manglende blinklys og bremslys..

 

Vil du ikke ha slike problemer, drit i å kjør en haug av en bil :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår