Gå til innhold

Avast

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Avast

  • Bursdag 04/09/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Trheim

Avast's Achievements

  1. de er vel mer eller mindre allmektige når det kommer til bil slik jeg har forstått. Husker jeg hadde min første bil inne for godkjenning av senkesett, og kun det trodde jeg. Går for å betale mens han gjør seg ferdig, da jeg kommer tilbake synker det i magen når jeg ser han sitter med døra åpen og gasser for harde livet mens han henger ut for å høre om eksosen er for høy. Og det var den. Gjøken fant ikke ut at blinklysene lyste hvitt da, noe som var ganske utrolig egentlig ettersom han gikk inn for å ta meg. Prøvde å få meg til å innrømme at jeg hadde bytta motor til og med ettersom han ikke fant noe motor-id-plate-greier, noe som jeg absolutt ikke hadde gjort forøvrig.
  2. ok, det skal jeg prøve. Takker så mye for all hjelp
  3. Glasset er rent og pent, så det er ok. Er jordingen bare rett i karosseriet eller går den over land og strand? Brun vanligvis? Hvis det er dårlig kontakt så kan en Ohme begge baklyktene og se forskjellen eller? Rimelig blank på elektronikk, beklager mange snodige spm
  4. Noen som vet hva dette kan komme av? Både kjørelys og bremselys bak lyser ganske svakt på en side, men den andre er helt normal.
  5. Saken er at jeg skal kjøpe en bil som er EU-godkjent, men har litt småfiks. Det jeg vil er å kjøpe den, registrere den på meg, kjøre den fra Oslo til Trondheim og bare stille den på gårdsplassen i ca en måned mens jeg utbedrer feilene uten å kjøre den en meter. Deretter skal bilen omregistreres igjen innenfor "gratis-fristen" på 2 måneder. Det jeg lurer på er hvordan det da må gjøres med forsikring? Er det ikke sånn at forsikring må være på plass for at omregistreringen skal gå i gjennom? Er jeg nødt til å tegne en forsikring selv? Håper noen har greie på dette :)
  6. på tomgang, men kun når er varm. Ellers går den helt fint, har ikke merket noe høyt bensinforbruk eller lignende. Tennpluggene er byttet nylig og de gamle så helt normale ut. Prøvde å sjekke pakningen mellom monopointen og manifolden ved å bende på wannabe-forgasseren, men forandret ikke motorgangen i det hele tatt. Hvordan kan en finne ut om innsugsmanifoldpakningen eller grenrørspakningen lekker? Skal måle litt på lambdasonden om den er oppe og går, kan den være årsaken? Den har såvidt jeg vet ikke noen LMM? Den starter alltid, men en sjelden gang så dør den et halvt sekund etter at den har fått tenning. Skjer når motoren er varm og det er rått/fuktig i lufta vanligvis. Må da holde gassen litt inne i ca to sekunder for at den ikke skal sovne igjen. Hvis en slipper gassen for tidlig dør den bare selv om den ligger på 3000rpm. Kan dette ha noe med tomgangsproblemet å gjøre?
  7. Ok, da virker det en god del klarere! Takker for svar :)
  8. Heisann, grønn som en er blir en litt forvirret av dette. Har lest litt rundt omkring, men fanget opp en del motstridende meldinger. Skal kjøpe en spiller og et høyttalersett til en Golf 3. Er 17cm uttak foran såvidt jeg vet, dvs at 6,5" høyttalere passer uten modifiseringer? Vil ha et greit anlegg som ikke bør oppgraderes med det første, har sett litt på dette komponentsystemet: ICE AUDIO AS Lurer forsåvidt også på hvor det er "vanlig" å gjøre av forsterkerene til høyttalerene? Mitt siste spørsmål er hvilke krav som stilles til spilleren ved et slikt komponentsett? Tar forsterkerene "over" for spilleren eller må denne også påkostes en del? Er sikkert mange dumme spørsmål ovenfor, men hadde satt pris på om noen tok seg tid til å oppklare noen av vrangforestillingene mine :)
  9. Hei, jeg lurte på om en 2.0 GTI 8v fra Golf III passer mer eller mindre bolt-on i en Golf III 1.8i av type etter 95 eller trengs det mye fabrikasjon av motorfester/eksos? Håper på positivt svar x)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår