rozzy Skrevet Februar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2011 Hei. har en 98 Satra med noen små problemer. 1. Airbag lampen lyser. 2. Vindus visker stopper ikke på rett plass. 3. Langlys henger seg på. (avogtil) 4. Display viser ikke radio informasjon, men dato når radio er av. 5. settet på fører side vil ikke vippes frem. 6. Motorlampe lyser avogtil. (lagres feilkoder?) 7. jager litt på tomgangs turtall. 8. bruker ca 1l pr mil. syns det er noe mye. kommer ikke på mer problemer no.. Noen som vet hvordan jeg fikser disse små problemene min uten å kjøre til verksted. vil gjøre det meste selv. Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2011 1. Garantert dårlig kontakt under setet, må loddes 2. Defekt viskermotor eller bryter, må feilsøkes på. 3. Defekt bryter, er en vanlig slitedel det også. 4. Mulig det er en kabel eller noe som har falt av bak radioen 5. Ingen aning 6. Feilkoder lagres og kan leses ut selv om lampa ikke lyser 7-8. Sammenheng med motorlampe. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Fikk lest av koder på verksted i dag. Der va feilmeldinger på Lamda å Motorstyring. Men han sa at det kunne være mye sot i spjellhuset. finnes det reprasjons handbok på nett til denne bilen? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 4. er muig at det har sitti annen spiller i bilen, da må grå med rød stripe klippes bak spilleren for å få opp dato. Sjekk om den er hel. 6,7,8 kan komme av samme feil, altså sot i spjellet. Ta av plastslangen på toppen av spjellet og rens med forgasser rens. Tørk ut sotet, ikke la det gå ned i motoren. Det finnes Haynes bok til denne. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 feil 2 er nå fixet. men trur jeg ettervert må ha en pussermotor. virket som om en plass av det plast stykket som er i motren var smeltet, og en av de 3 kontakt var blitt ødelakt. Bare noen feil igjen. :) Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Billigst får du ny pussermotor hos carparts. Det finnes forskjellige typer så skal du kjøpe brukt må du kjøpe med overføring. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 prøvde å ta ut radioen i dag med pinner som jeg lånte av Opel verksted, men fikk den ikke ut. Trur noen av de eierene før meg har brukt noe som ikke passet til spillern. hvordan ta ut spillern hvis man ikke kan bruke pinner? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Det får du nok ikke fordi du må ha ut spillern for å få løs skruene til midtkonsollen som spilleren sitter i Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 hmmm. det blir da litt hodebry dette. Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Har du dyttet pinnene langt nok inn da så låsen som holder spillern åpner? Trenger forsåvidt ikke pinner engang, jeg brukte tynne umbraco Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 pinnene var vel ca 7cm lange, dyttet de helt inn men ingen motstand å finne. skal prøve med umbrako. Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 Skal bryne mæ litt på soten. Skal jeg spraye forgasser rens inn i spjeldhus mens motor går på tomgang? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 Nei, du vil jo ikke ha dritten inn i motoren mens den går. Jeg brukte filler til å tørke ut all soten. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg