Gå til innhold

motorfjusk på e39 96mod 528i

Ranger emnet


menol

Anbefalte innlegg

heisann

har en 520i med 2.8 motor.

har en stund vært plaget med motorfjusk. ligger strøkent på tomgangs turtall. begynner å jage litt rundt 2000 rpm(1sec 2000/ 1sec 1800), men vil ikke gå over 2500rpm.

hvis jeg gir bånn pedal og slipper den så kveles motoren, må liksom roes nedover.

sliter sterkt med å kjøre den.

har vært på merkeverksted 2 ganger uten fremgang. det er ingen flere feilmeldinger, men hadde på kam.sensor før den ble byttet. byttet også bensinpumpe og bensinfilter uten hell.

lyden er nesten normal utvendig, med litt pådrag så kan det høres en slags skrangling i eksosen, men dette kan komme av vibrasjoner tror jeg da.

 

neste jeg vurderer er å skru fra hverandre alt til luftinntaket å få sjekket dette.

og videre kjøpe ny motor for så å skru denne helt fra hverandre.

 

noen tips eller hjelp? noen som har vært borti samme? som dere skjønner på meldingen så har jeg slitt med dette en stund og snakket med en del folk osv...

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Har hørt om flere som fikk opp kamsensorfeil under diagnose når det var veivsensor som var ødelagt.

Verdt å sjekke kanskje.

 

men hvis veivsensor er ødelagt, skal dette ha noe å si for ytelsene? skjønner at det er det hvis veiven er skadet. men trodde kansje at veiven gikk mere eller mindre for seg selv, eller forteller veivsensoren info videre til veiven?

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på.

Når veivsensoren på min røyk så var bilen helt død,men har også hørt om lignende fjusking som du har.

Har du sjekket luftmengdemåler?

Bruker du b20 hjerne eller b28?

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på.

Når veivsensoren på min røyk så var bilen helt død,men har også hørt om lignende fjusking som du har.

Har du sjekket luftmengdemåler?

Bruker du b20 hjerne eller b28?

 

det med hjernen er et godt spørsmål du... aner virkelig ikke. regner med at hvis det er vanlig å bytte hjerne ved motor bytte så er det gjort, eller motsatt.

har sjekket lmm ja, men skal skru fra hverandre alt på luftinntak å sjekke fysisk i og med at det ikke kommer opp noen feil meldinger lengre, skal også sjekke for falskt luftinnsug på eksos siden

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår