Vektor Skrevet Februar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2011 Min E230 trekker dårlig ved gasspådrag. Motoren går meget fint, og trekker bra ved lavere turtall, pen kjøring. Ved gasspådrag er responsen ikke god, tar tid å få opp turtallet. Har en diagnose som viser litt fet bensinblanding ved lave turtall, og litt mager ved høyere. Hva kan være årsaken, hva kan gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Februar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2011 Tja. Lambdasone eller luftmassemåler er mine umiddelbare mistenkte syndere. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vektor Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Skal forsøke å bytte Lambdasonden. Sjekket med BOS, der skulle de ha 3900kr. Biltema selger slike for 499,- Noen som har erfaringer med disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vektor Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Bytte av lambdasonden hjalp ikke; noen ide om hva dette kan være. Trekker bra opp til 2000 omdreininger; så er det som om det blir motstand; går ikke over 4000omdr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Februar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Tja. Er det noe drivstoff-filter på den bilen? Ville også målt luftmassemåleren for å se om den er defekt. Om det ikke er billige ting som lambda, luftmassemåler eller filter er jeg redd det kan være noe mer alvorlig galt. Men det er rart den trekker normalt opp til 2000rpm. Er det Mercedes diagnose du har brukt? Får du ingen andre feilkoder? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vektor Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Jeg resatte ecu etter bytte av sonden; det hjalp. Nå går bilen tilnærmet normalt. Skal sjekke drivstoff-filter og luftmassemåler også. Men som sagt, etter reset av ecu var det ikke noe problem å få turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg