Gå til innhold

dirrelyd ved 2500-3000 omdreininger + Oljelampa lyser?!?!

Ranger emnet


chipchop

Anbefalte innlegg

Ser om ut som om bilen min vil ta kvelden. Først det ene så det andre :(

 

Kjører en polo 97 med 1.4 motor. Etter å ha latt bilen stå ute i tre uker, så lyser oljelampa. Har sjekket at det er plenty med olje på den.

 

For å toppe det hele så kommer det en slags dirrelyd/vibrasjon bak motoren på undersiden når jeg har turtallet på 2500-3000. Hører ut som noe metall ligger og klapper inntill noe. Har prøvd å berolige meg med at det mulig er eksøsrøret som ligger og skrangler litt og at oljefilteret må skiftes.

Har ikke fått undersøkt dette da jeg skal reise bort.

 

Noen som har vært borti det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sjekk om det er dårlig kantakt i pluggene på oljetrykkbryterene (ved oljefilteret).

Om den lyden er en lett metallisk lyd (ala løst eksosdeksel) så trenger du nok ikke bekymre deg så mye.

Men som alltid, den eneste måten å finne ut hva som er galt, det er å åpne panseret og lokalisere problemet. Er temmelig vanskelig å komme med noe konkret svar uten å ha bilen foran seg ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er dårlig kantakt i pluggene på oljetrykkbryterene (ved oljefilteret).

Om den lyden er en lett metallisk lyd (ala løst eksosdeksel) så trenger du nok ikke bekymre deg så mye.

Men som alltid, den eneste måten å finne ut hva som er galt, det er å åpne panseret og lokalisere problemet. Er temmelig vanskelig å komme med noe konkret svar uten å ha bilen foran seg ;)

 

 

Tror det er rådelageret som gåen =( 130000km.. dyr jobb å få disse fikset. så selger nok bilen som delebil.. Nylig eu-godkjent 21 feb er den og! fy "!¤!¤!#!!!!!! Ellers takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vet det er gammel tråd, men fant du noen gang ut hva problemet med dirrelyden var? Fordi jeg har samme problem på min, skjedde etter eksosen løsna ved festet til midre lyddemper pga rust, da bråka det fært så festa det med slangeklemme og da bråka det mindre, er fortsatt en liten eksoslekkasje og ved 3000 rpm så kommer det en dirre lyd. Skal bytte eksos til helga, men bare tenkte å høre for sikkerhetsskyld :) ?

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår