NoNameE30 Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 ABSen som jobber heile tiden. ligger eg i 80 til 100, kobler ABS seg ut og lampa lyser i dashbordet. denne går vekk når eg skru av og på tenninga. Har forhørt meg litt rundt og dei seier du må stille inn ABSfølerane. Du må måle OHM`en på begge sider og dei må være lik motstand. (veit ikkje om det er en gitt verdi eller det holder med at dei er like?) du justerer desse ved å dra dei ut over. Noen som kan bekrefte dette ? Har målt på bilen min og venstre side var 1,117KOHM og høgre var 1,113KOHM. Visst dette stemmer, kor pisse nøyagtig skal dette være da ? Noen som har vert borti dette før ? takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langbein01 Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 hvem har sagt at du må stille dem inn? er bare en pos så vidt jg bekjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoNameE30 Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 Noen som jobber på et bilverksted og han eg kjøpte bilen av.. :p ja, eg skjønner ikkje at det går an å lage noe sånt opplegg. :p Men hva annet kan det være da ? har nettopp byttet drivknutene, men var sånn før eg byttet dei og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langbein01 Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 Kan i kanskje stille dem inn elektronisk....men det er det sikkert andre som kan svare bedre på...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 Er ikke noen prosedyre for å stille inn ABS følerne på hjulene. De skal bare skrus på plass. Det kan være metallstøv og skritt på den tannkransen som skal gi magnetiske signaler til føreren. Det hender det hjelper å rense litt. Ellers så er vanlig feil dårlig kontakt eller brudd i en føler slik at det blir periodisk kontakt / brudd. Ved å lese ut feilkoder finner man hvilke hjul som er problemet. Bytt føler på det hjulet som viser feil. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoNameE30 Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Har byttet drivknutene så den kransen skal være bra da. men okei, da skal eg heller se litt etter brudd og liggnande. sist eiger seier at han har byttet følerane da, men det er no ikkje sikkert det då.. :p takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoNameE30 Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Men er ikkje desse følerane trykt inn ? dvs. at dei ikkje er skrudd fast ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg