Gå til innhold

Beste SUV

Ranger emnet


AndyJay

Anbefalte innlegg

Neineinei, kanskje med tanke på sikkerhet, men kjedeligere bil skal du vel lete lenge etter? Den har jo ikke en gang skikkelig firehjulstrekk, dvs sperrer på foraksel og bakaksel. Beste SUV er og blir Toyota Land Cruiser.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat så spennende konkurenter heller;) Synes det bare er teit å kalle disse bilene SUV når jeg ser hvor dårlig disse "SUV"ene faktisk håndterer snø og terreng. Helt håpløse. Synes begrepet er dratt noe langt da dette er en term som egentlig er brukt på helgode firehjulstrekkere som faktisk er kjørbare i litt røffere underlag enn bar asfalt, som feks Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Land Rover Discovery, MB Geländewagen osv. Disse Crossoverene kjøpes jo i bunn og grunn av folk som heller vil sitte litt høyere enn feks en Passat, kjøreegenskapene er de samme, om ikke bedre i Passaten pga lavere tyngdepkt.

 

Poengterte bare at det er feil å kalle det beste SUV, da det ikke innehar kriteriene for en god SUV, eller sportslig nytte kjøretøy som det heter, og da bør den ene kriterien være fullgodt firehjulstrekksystem. Dette er nå min mening.

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat så spennende konkurenter heller;) Synes det bare er teit å kalle disse bilene SUV når jeg ser hvor dårlig disse "SUV"ene faktisk håndterer snø og terreng. Helt håpløse. Synes begrepet er dratt noe langt da dette er en term som egentlig er brukt på helgode firehjulstrekkere som faktisk er kjørbare i litt røffere underlag enn bar asfalt, som feks Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Land Rover Discovery, MB Geländewagen osv. Disse Crossoverene kjøpes jo i bunn og grunn av folk som heller vil sitte litt høyere enn feks en Passat, kjøreegenskapene er de samme, om ikke bedre i Passaten pga lavere tyngdepkt.

 

Poengterte bare at det er feil å kalle det beste SUV, da det ikke innehar kriteriene for en god SUV, eller sportslig nytte kjøretøy som det heter, og da bør den ene kriterien være fullgodt firehjulstrekksystem. Dette er nå min mening.

 

Helt enig med deg her! For meg er egentlig ikke Land Rover, Land Cruiser, Gwagen osv SUVer, men heller offroadere/4X4. Ser for meg biler som X5, Q7, ML, Range Rover SPORT. Sporstlige, store biler med luksus og 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forsåvidt enig der;) Synes det bare er så latterlig med naboen som har kjøpt seg Quasqai, men som ikke har sjangs til å komme opp en liten bakke her når det er 20cm snø, ei heller dra henger på 1000kg opp den samme veien på sommeren på grus. Dette er riktignok 2 hjulstrekkverisjonen, men dette skulle ikke vært lov å selge:P

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt eneig med flere ting her, skulle ha vært en kategori som heter "mini/medium" SUV eller noe, som Rav`min kaller jeg mini SUV, for det går ikke ann og sammenligne med store Offroadere med sperrer, jeg jeg forbinner med SUV.

 

Toyota RAV4: Sannsynligvis det smarteste SUV-kjøpet du kan gjøre |  broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

DETTE LIKER JEG :D

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En SUV er en SUV, en sedan er en sedan, en coupe er en coupe.. Hva er problemet? M5 stasjonsvogn og Kia Ceed er ikke så like de heller, men de er fortsatt stasjonsvogner

 

Skjønner tankegangen, men synes det blir misvisende å kalle en stasjonsvogn med høyere bakkeklaring og FWD for SUV. Den hører ikke hjemme i terrenget, er ikke sportslig, lukseriøs eller noe av det jeg forbinder med en SUV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår