Gå til innhold

Generell prat. Prat om alt mulig

Ranger emnet


_MDS_

Anbefalte innlegg

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke begynne å tenke på vår alt nå, det er jo et par måneder til :D

 

Jeg gir vinteren maks to måneder til. I april starter jeg med sommer stuket på bilen :)

 

Det blir faen ikke en vinter til uten rwd for og si det sånn! Men gleder meg til vår polering og sommersko

Hehe vinteren er ikke helt den samme uten rwd.

 

IMG_1157.jpg

 

Legger da mercedesen litt brei i ny og ne

Endret av _MDS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sauda hvis eg blir yrkessjåfør ja! :)

Ikke tenkt på INT/PIT. Arbeidsmaskin eller lastebilmekaniker kan jo være aktuelt, men hører mange snakker om hvor drit det er(tungt, ekstremt skittent osv)

Trodde aldri jeg skulle være usikker påå hva jeg skulle velge, men nå?! Fy faen jeg blir nervøs!

Ser det fra denne vinkelen:

Mekaniker: Jobber med noe jeg liker, men redd for å bli lei(lei av å skru på fritiden også)

Yrkessjåfør: King of the road! Kjøre trailer ser plutselig tøft ut, og at jeg er glad i å kjøre er jo ikke dumt!

btw.. eg går på gand..

 

Lastebilmekaniker er absolutt å anbefale, på merkeverktsted ihvertfall. Jobber på Volvo Last og Buss sjøl og det er 1000 ganger bedre enn personbil. er hvertfall mi meining.

 

og ekstremt skittent?? det er omtrent samme driten på personbiler, og vil du ikkje bli skitten så har du ingenting å gjere på mekken ;) og du har løfteverktøy til alt, så det er heller ikkje så mykje tyngre enn personbil.

 

til gjengjeld så har du ein mykje meir avslappa arbeidsdag, med ikkje så stressandes dead-lines (ihvertfall her oppe) også er det mykje meir oversikleg og ikkje FULLT så trangt som personbil kan være :)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebilmekaniker er absolutt å anbefale, på merkeverktsted ihvertfall. Jobber på Volvo Last og Buss sjøl og det er 1000 ganger bedre enn personbil. er hvertfall mi meining.

 

og ekstremt skittent?? det er omtrent samme driten på personbiler, og vil du ikkje bli skitten så har du ingenting å gjere på mekken ;) og du har løfteverktøy til alt, så det er heller ikkje så mykje tyngre enn personbil.

 

til gjengjeld så har du ein mykje meir avslappa arbeidsdag, med ikkje så stressandes dead-lines (ihvertfall her oppe) også er det mykje meir oversikleg og ikkje FULLT så trangt som personbil kan være :)

 

Lærern sa det at det var så skittent å jobbe med nyttekjøretøy for de gikk flere hundretusen i året og aldri ble vaska osv.. Ikke vet jeg, men skjønner hva han mener. Ikke for det, biler er jo også skitne, men i mindre grad i følge han.

 

Men var på Scania på forus og der var det en akuratt det motsatte ang. deadlines. Det at det var viktig å få jobben gjort så fort som overhodet mulig. Det er jo tross alt jobbplassen til kunden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sauda hvis eg blir yrkessjåfør ja! :)

Ikke tenkt på INT/PIT. Arbeidsmaskin eller lastebilmekaniker kan jo være aktuelt, men hører mange snakker om hvor drit det er(tungt, ekstremt skittent osv)

Trodde aldri jeg skulle være usikker påå hva jeg skulle velge, men nå?! Fy faen jeg blir nervøs!

Ser det fra denne vinkelen:

Mekaniker: Jobber med noe jeg liker, men redd for å bli lei(lei av å skru på fritiden også)

Yrkessjåfør: King of the road! Kjøre trailer ser plutselig tøft ut, og at jeg er glad i å kjøre er jo ikke dumt!

btw.. eg går på gand..

 

Å være yrkessjåfør er ikke så glam som man tror...

Been there done that

Veldig mye stress...og d mener jeg mye...for kjøre hviletidsbestemmelsene legger som en tung stein på deg hele tiden...og speditører som forventer mirakler hver dag

For ikke å nevne at sjåfører er veldig balastet når det gjelder livsstil relaterte probleme pga feil kosthold, lite beveglse, stillesittende over lengre tid...tenker da på hjerte kar sykkdommer, sukkersyke, ryggpeoblem osv

Og det er bare fåtallet av de som tjener en anselig sum penger i dag

Jeg savner å kjøre men kommer ALDRI mer til å gjøre det...to much for to litle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår