Gå til innhold

Generell prat. Prat om alt mulig

Ranger emnet


_MDS_

Anbefalte innlegg

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vil veilede meg til hva jeg skal gå neste år? :) Går TIP VG1 nå:

Det jeg kan tenke meg er:

Bilmekaniker

Lastebilsjåfør/taxi(?)

Maskinfører

 

Hvilket yrke er å anbefale?

Hvor vanskelig er det å gå over til et annet yrke senere?

Se at jeg blir bilmekaniker, er det da vanskelig å ta CE "gratis" ved å begynne i en bedrift senere hvis jeg går lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå Bygg og Anlegg for å blir maskinførar.

Det med bilmekanikar, viss du skal skru ein del bil på fritida og på arbeid er det lett å gå lei.

Skal du bli lastebilsjåfør bør du gå på skule i Sauda.

Har du tenkt på INT (tidlegare PIT) eller Arbeidsmaskinar? Eller kanskje lastebilmekanikar?

Og det er Time du går på?

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå Bygg og Anlegg for å blir maskinførar.

Det med bilmekanikar, viss du skal skru ein del bil på fritida og på arbeid er det lett å gå lei.

Skal du bli lastebilsjåfør bør du gå på skule i Sauda.

Har du tenkt på INT (tidlegare PIT) eller Arbeidsmaskinar? Eller kanskje lastebilmekanikar?

Og det er Time du går på?

 

Blir sauda hvis eg blir yrkessjåfør ja! :)

Ikke tenkt på INT/PIT. Arbeidsmaskin eller lastebilmekaniker kan jo være aktuelt, men hører mange snakker om hvor drit det er(tungt, ekstremt skittent osv)

Trodde aldri jeg skulle være usikker påå hva jeg skulle velge, men nå?! Fy faen jeg blir nervøs!

Ser det fra denne vinkelen:

Mekaniker: Jobber med noe jeg liker, men redd for å bli lei(lei av å skru på fritiden også)

Yrkessjåfør: King of the road! Kjøre trailer ser plutselig tøft ut, og at jeg er glad i å kjøre er jo ikke dumt!

btw.. eg går på gand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt yrkessjåfør (trailer) av de alternativenehvis jeg skulle valgt. Det måtte blitt noe mer lokalt og med mer normale arbeidstider som anleggsmaskinsjåfør eller bilmekaniker. Er du helt utrolig interessert i biler så klarer du å se moroa i å mekke på forskjellige biler, se de forskjellige løsningene osv osv.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår