Gå til innhold

Ny/Brukt bil m/ bensin motor og fokus på kjøreglede

Ranger emnet


GolfBmt

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har tenkt og kjøpe en bil som hovedsakelig skal brukes til og "leke" med, eller til å brukes på svingete veier. Altså en bil med kjøreglede i fokus. Kan strekke meg ganske langt i pris, men så billig så mulig, og ikke over 320.000kr. Kjører til daglig en 011 Golf BMT som jeg syns fungerer ok på sånn type kjøring, men vil gjerne har en stivere bil med mer motor og bensin seff. Den må også være tilnærmet ny. Ikke eldre en 2009 modell.

 

Personelig så har jeg sett endel på Citroen DS3 THP150hk, Golf 1,4TSI 160hk og scirocco med samme motor.

 

Hva har dere og anbefale?

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig synes jeg de bilene du nevner hverken er stive eller gir kjøreglede. At du skal ha en "lekebil" som ikke er eldre enn 2009 og betale 320k høres litt motstridende ut...

 

av ren nysgjerrighet, hvorfor kan ikke bilene være eldre enn 2009 mod....?

 

den her kunne ha vært noe, synd at den er en 2008 mod:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26652255

Endret av Benjii

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det jeg ser på som en lekebil er en bil som er gøy og kjøre. Og små biler er og gøy og kjøre fort med på svingete veier dekket av snø spesielt. Nesten så jeg heller burde kjøpe en WRX :P Selvfølgelig så er det sikkert fler som ser på en bakhjulstrekker som mer lekebil, men de egner seg ikke noe bra til sånn kjøring som jeg er ute etter mener jeg.

 

Kan ha litt eldre bil men da bør den ha gått lite... Men ellers vil jeg ha så ny så mulig bil pga ønsker ikke og ha problemer( noe man ikke bør få om den er vedlikeholdt bra som man vet), men også får og ha litt garanti (nye biler idag har jo 5 års og et viss antall KM som kjent) og det er mye gøyere med en helt NY bil syntes jeg da.

Endret av GolfBmt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i grunn bare og begynne og se på hot hatches da. hehe

 

-cooper s

-golf gti

-astra gtc/opc/vxr

-civic type r

-mazda 3 mps

 

 

 

suzuki swift sport fortjener også og nevnes selv om den er under motorisert med tanke på og klasse in som GTI bil..

 

 

 

Selv kjører jeg en 04 civic type r og det er akkurat hva en gti bil skal være i mine øyne. Lite komfort, lite ekstra utstyr, lett, og en bra motor og girkasse :) som det finnes aaaaaalt for mye ettermarkeds tuning deler til :) hehe

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår