Gå til innhold

Bratsberg's 2011 Amarok

Ranger emnet


bratsberg

Anbefalte innlegg

Amarok.jpg

 

Modell: 2011 Amarok Trendline Solid

Motor: 163hk/400NM

Driv: 4MOTION - Innkoblbar

Farge: Dyp Sort Perl

Interiør: Trail/Anthrazit

Serviceinterval: 30 000km/2 år

 

Utstyr: Planbeskytter, beskyttelseplate for girkasse, beskyttelsesplate for dieseltank, hengerfeste.

 

Planlagt ekstrautstyr: Planduk, sprayet planinnlegg, veltebøyle m/lys

 

Historien: Etter mange år(7) som trofast Volvo V40 kjører så jeg nødvendigheten med en 4 hjulstrekk. Med en hyttevei på 500 m stigning over noen kilometer, holdt ikke volvoen lenger. Legge på kjetting i -20 er ikke gøy. Så driver jeg aktivt med jakt.

 

Så valget lå på diverse pickup'er ute på marked. Etter ca 3 mnd vurdering fant jeg ut at Amarok kom best ut. Etter testturen var jeg solgt. Fikk god pris med utstyr og ingen andre kunne måle seg (i mine øyne). Har kjørt både Navara og Hilux inne på altfor stygge traktorveier, lempet en fullvoksen elg på planet og kjørt ut. Jeg tviler ikke et sekund at Amarok'en gjør dårligere jobb, det får vi se til høsten. Kjørekomforten i Navaraen liker jeg ikke, Hilux er ganske bra, men Amarok er som en Passat med lasteplan. Nå har jeg heller ikke kjørt den på sommerdekk og bar asfalt.

 

Erfaring: Kjørte opp en relativt bratt bakke med 15-20 cm. Rett igjennom 80 cm høy brøytekant. Hu som stod å spadde for å få inn bilen sin så ganske fortvilet ut.

 

 

 

Bilder og tekst blir oppdatert fortløpende

---------------------------------

2011 VW Amarok Solid

2004 Volvo V40 1.8 Limited Sport Edition

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil ja. Vurdert stigtrinn og chromebøyle på planet?

Jeg får en kliss lik en så snart A4'en min er solgt.

 

Og forresten, gjør bilen din en tjenste å ta oljeskiftservice en gang i året, eller maks 15000km. 30000km er helt villt.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier gratulerer her også :-)

 

Kjempetøff bil. Men du må huske at "veltebøylen" ikke er til å velte med..det er bare en stylingbøyle. Men jeg regner med at du ikke har noen planer om å trille rundt i lokale sandtak :P

 

Mine planer er også duk over lasteplanet, og spraybeskyttelse. Må bare finne pris på dette først.

 

Igjen - gratulerer med en tøff bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

 

Skal nok ikke velte denne med det første. Og ja, oljeskift skjer nok litt oftere :)

Har sjekket planduk idag og de sa den kom rundt aprilstider. Får vel bare lete videre :)

---------------------------------

2011 VW Amarok Solid

2004 Volvo V40 1.8 Limited Sport Edition

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va skikkelig fin pickup dette :)

 

Hadde vært stilig me tona ruter, å fått en emblemfri grill... Stigtrinn hadde o gjort seg bra :)

 

men ellers fin pick up.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vinterbil. Prøvde lavgir opp bakken til hytta, men det gikk for sakte. Vanlig 4motion, klatrer som f... eller kjørte uten problemer. Kom opp i 3 gir. Er som å kjøre på asfalt... Sikkert kjøp dette her :)

---------------------------------

2011 VW Amarok Solid

2004 Volvo V40 1.8 Limited Sport Edition

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår