Gå til innhold

Mangler park/baklys - Audi 100 2,8E

Ranger emnet


oskiftes

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er nybakt Audi-eier, kjøpte meg nylig en Audi 100 2,8E 1991. Fikk den for en billig penge, så det er en hel del som må tas tak i, og jeg kommer sikkert tilbake på forumet med flere spørsmål, men det første jeg trenger litt hjelp med er følgende:

 

Jeg har ikke parkeringslys og (kjøre)baklys. Har sjekket alt av sikringer og pærer og det ser OK ut. Er det noen "hemmelige" sikringer jeg ikke vet om eller kan det være et relé eller noe?

 

Prøvde å legge ut spørsmålet på vacn, men dette forumet ser ut til å ha høyere konsentrasjon av C4 eiere. :)

 

mvh

Øystein Skiftesvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parklys og kjørelys, begge deler bak?

Fram med ett multimeter å mål om det kommer spenning inn til pæra/lykta det er problemer med.

Kommer det strøm inn, er det mest sannsynlig en gåen pære. Men kan også være dårlig/manglene jording.

 

Er det automatisk kjørelys på denne?

Isåfall kan det være at ett relè er ødelagt, prøv å sett bryteren i "nattbelysning" å se om det er noen forandring.

 

Hvis ikke det hjelper med "nattbelysning" eller det ikke er strøm inn til pæra/lykta så er det mest sannsynlig kontakt/ledning på vei ut til lykta.

 

Kan selvfølgelig være lysbryteren også. Jeg måtte bytte denne i min A6, da var det instrumentlyset som ikke kom på.

Men sikringen røk hver gang jeg prøvde med ny. Så kan hende du kan utelukke bryteren hvis alle sikringer er hele.

 

Som regel er det slik at du har 2 sikringer for parklys, en for høyre og en for venstre siden av bilen.

 

Lykke til mer feilsøking av problemet, og det er bare å fyre løs med spm.

Er generelt stor aktivitet i C4 forumet, så du får nok svar på det meste :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår