Gå til innhold

reg havari ??

Ranger emnet


ZiD

Anbefalte innlegg

har en 93 mod s4 aan

 

i går på tur hjem fra jobben stoppet bare bilen. hadde dratt litt på. for så å bare trille avgårde i 4. gir. etter ca 10 sek stopper bilen.. tenkte ikke så mye over det. da er er vant med at den oppfører seg litt rart av og til. clutcha inn satte 2 gir ned å clutcha ut for å ta en trillende start. men det hjalp ikke denne gangen.

var ingen ulyder når dette skjedde.

 

rulla meg så fint av veien. prøvde å kjøre på startern. hørtes da ut som at innslaget ikke slo til etter litt fiklink å banking på starteren uten nytte. så fant jeg plutselig på å starte bilen i gir.. å da tok den et hopp frammover.

 

så starteren kobler altså til. men i fri så høres det som sagt ut som at den ikke slår til.

fjærna dekselet til reg. reima å kostanterte at det var ingen bevegelse der når jeg turna på starteren..

 

så er det sporkjila på reim hjulet på veiva som er gåen, å at den rett og slett bare slurer rundt på veiv akslingen.. synes bare det er så rart at den virker som det ikke var noe motstand fra stemplene når jeg turner..

er vel egentlig ikke så mange andre alternativer det kan være..

 

i såfall så kan jeg jo se for meg et ventil havari nå :(

 

-Ronny

MAZDA (MPS)

323F Real Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrur selv.

bestiller meg forsterket reimhjul samt register kit fra 034

kit'et inneholder stramme hjul, vannpumpe termostat, samt begge reimene

like så greit å ta alt når fronten på bilen alt er av..

spent på om den høres ut som en gammel traktor når jeg turner nøkkelen igjen da :D

så i dag at kam hjulet hadde stoppet 1/4 dels av top. så faren for noen bøyde ventiler er vel tilstede.. skal vel et under til at man ungår slikt når reimhjulet ryker..

MAZDA (MPS)

323F Real Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kompresjonstest/trykktest, evt plukk av registerreima og se bakom kamdrevet på veiva for å finne årsak og feil. Ville definitivt ha gjort det før jeg hadde gått vidre med tanke på innkjøp. Har hatt en 20vt selv med sprekk på det drevhjulet, men oppdaget det heldigvis før det gikk galt.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår