Gå til innhold

Hvordan angriper jeg dette ? (bilde) volvo 242

Ranger emnet


isaksa

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Tenkte og restaurere litt på denne volvoen jeg har arvet.

 

Det er en tidligere skade som har blomstret opp på bakskjermen.

 

Hvordan begynner jeg med dette, hvilken type pussepapir burde jeg bruke.. finnes jo flere nummer på hvor grovt dette skal være osv.. Må nok sparkle, og opplakere hele skjermen etterpå da.. Men det tar vi senere :)

 

Samme med den chrome listen som går langs hele siden der, hvordan tar jeg og demonterer denne slik at jeg slipper og ødelegge den, og kan montere den på nytt igjen?

Photo%20feb.%2007,%2023%2044%2035.jpg?w=1b90e3a6

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste hadde vore om du byttet ut hele biten som er rusta med friskt metall, men siden det er ved listbøy og greier så vil det vel lønne seg å pusse helt ned i stålet, behandle med 2-komponent grunning eller hammerite, men hammeriten går ikkje ann og lakke oppå, så enten 2-komponent eller arcanol (basert på bengalakk med ruststopper). 2. Lag med enten Arcanol eller 2k-grunning, så sparkle og så ha på lakk.

Når eg tok litt rust på bilen min fulgte eg dette her, og det er ennå ingen antyding til rust. Eg pussa vekk all rust slik at det kom ned på bart metall, grunna 2. lag med arcanol og sparkla oppå, pussa ned til ønskelig form, grunning og lakk oppå. :)

 

Mvh. Bjørn

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har lokalisert punktsandblåsern på Biltema.. Skal ta og invistere i en slik en, samt pussepapir slik at jeg får kommet igang.. Dette blir nok ikke bedre med årene :)

Takker for info Bjørn!

 

Hvordan demonterer jeg den chrome listen som går langs med hele bilen der uten og ødelegge den.. Hvordan sitter den fast?

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår