Casak Skrevet Februar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2011 Har noen et par reflektorer i en Golf III 93 modell. Fikk satt i en lyspære på ene reflektoren. Det var to kabler(dersom jeg husker rett), en brun og en blå. Den brune var fast montert i en skrue på + polen. Jeg tok minus polen på minus polen, og jaggu ble det lys. Den blå har riktignok ikke vært festet skikkelig når vi kjøpte den. Selger sa det ikke medfølgte tåkelys. Nå har vi også en bryter inni kupeen, en blå av/på bryter. Regner derfor med at vi med den kan koble til tåkelysene, så man bare trykker på bryteren og så kommer lyset på. Slik som det er nå er det som sagt direkte kobling fra reflektorene sine ledninger på + og -. Men hvordan kan jeg koble den blå bryteren inni bilen til reflektoren? Har sjekket bak bryteren og er noen ledninger der. Mener også det var en svart rele med noen hvite tall. Men er det 'bare' for meg å trekke ut en ledning fra bryteren til den blå (som jeg da monterer kabelsko på), og den andre ledningen fra bryteren til minus polen? Slik at bryteren blir som en strømbryter som kontrollerer om den skal være av eller på? Er det så enkelt? Eller er det noe annet jeg bør passe på? Kabeltykkelse ol? Bilde av den blå kabelen fra reflektoren følger med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Februar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2011 Ta en titt her. http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-3/62527-d-i-y-do-it-yourself-trad.html#post629876 Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Casak Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2011 Når man kobler rele og sikringer med kablene som skal til/fra reflektorene, skal de loddes ihop? Hvordan skøyter man dette? Og de reflektorene jeg har tror jeg er orginale. De står i grillen iallefall. Uhrmm. ;o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2011 Hvis det er original monterte lys i grillen så er dette fjernlys, ikke tåkelys. Disse kobles via et rele til fjernlyskretsen på hovedlyktene, eventuelt med en egen bryter hvis ønskelig. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Casak Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Fjernlys så langt nede? Høres tvilsomt ut? Satt da i en H3 pære(viste reflektoren til personen på bensinstasjonen). Uhrrmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Er de i grillen, så er det fjernlys. Er de i fangeren, så er det tåkelys. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Casak Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Ok jeg som skriver litt idiotisk. Den er jo såklart i fangeren. Under hovudlyktene. Under VW emblemet i 'grillen'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 trenger du lysbryter kombinert med tåkelys bryter så har jeg det til golf 3 Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg