62deluxe Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Har dem ikke RDS i USA funderer litt på å handle i usa, har funnet en spiller som søker på begge både us og europeisk tuning. Men så kom jeg til og tenke på RDS det står det ikke på spilleren men det står at den har Radiotekst er dette det samme og vil det fungere i norge. Alle erfaringer mottas det gjelder en alpine 9815. Skikkelig fet spiller som koster 545 dollar i statene ca 3700 nok. Uansett er det verd det, trenger man den der RDS særlig når spilleren kommer på ca 1/2 av tilbudspris i norge. Kom med innspille kommentarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Dårlig med RDS i USA... Det har liksom ikke helt slått an der. Så mange spillere blir laget spesifikt for det europeiske markedet, eller det amerikanske. I dette landet er det et must med RDS. Alt for mange fjell og daler som skygger for signalene. Kjedelig å søke selv hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Jeg har spiller fra Megabillig med europeisk tuning uten RDS. Funker helt greit for meg..... Hører stort sett på cd når jeg kjører langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 RDS er ikke populært i USA, derimot XM er veldig pop her borte som går på radio lytting over satelitt. Du har jo en skikkelig snadder Kenwood spiller med RDS men den har ikke europeisk radio tuning. Må inn med loddebolten skal det fikses. Samme med f.eks Pioneer spillerne. Pioneer har RDS på kortet men det er ikke aktivisert pga XM systemet. Radio tekst er visning av radio stasjonen du lytter på. På Alpine 9811, 9813 og 9815 går du inn på F/Setup hvor du kan velge US/Euro tuning. Originally posted by 62deluxe Har dem ikke RDS i USA funderer litt på å handle i usa, har funnet en spiller som søker på begge både us og europeisk tuning. Men så kom jeg til og tenke på RDS det står det ikke på spilleren men det står at den har Radiotekst er dette det samme og vil det fungere i norge. Alle erfaringer mottas det gjelder en alpine 9815. Skikkelig fet spiller som koster 545 dollar i statene ca 3700 nok. Uansett er det verd det, trenger man den der RDS særlig når spilleren kommer på ca 1/2 av tilbudspris i norge. Kom med innspille kommentarer. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Spillere som selges i USA fungere dårlig her i Europa uansett tror jeg. Grunnet til dette er at radio`n deres har kun halv steg søking , mens spillere som selges i Europa har hel steg søk på frekvensene har jeg fått til svar når jeg holdt på kjøpe spiller fra USA/Canada. Om det er halv steg søk på spilleren , så får man inn radio for det, men motakket blir så dårlig pga det.. Ingen bilstereo verksteder i Norge har lov til å bygge om radioen heller.. Sjekket dette med Sony og den kunne ikke gjøre det på den spilleren jeg hadde tenkt å kjøpe (Sony XES-Z50). Så jeg ville heller nok da kjøpt spiller fra Sverige,Danmark eller Tyskland hvis det er store forskjeller på akkurat den spilleren du ønsker å kjøpe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Du er dårlig opplyst skjønner jeg. Spilleren det her er snakk om har full europeisk radio tuning hvor det ikke er forskjell på mottaket i det hele tatt. Selv spillere med kun oddetall radio tuning er meget god på mottaket. Sony derimot kjenner jeg ikke til. Originally posted by 190e Spillere som selges i USA fungere dårlig her i Europa uansett tror jeg. Grunnet til dette er at radio`n deres har kun halv steg søking , mens spillere som selges i Europa har hel steg søk på frekvensene har jeg fått til svar når jeg holdt på kjøpe spiller fra USA/Canada. Om det er halv steg søk på spilleren , så får man inn radio for det, men motakket blir så dårlig pga det.. Ingen bilstereo verksteder i Norge har lov til å bygge om radioen heller.. Sjekket dette med Sony og den kunne ikke gjøre det på den spilleren jeg hadde tenkt å kjøpe (Sony XES-Z50). Så jeg ville heller nok da kjøpt spiller fra Sverige,Danmark eller Tyskland hvis det er store forskjeller på akkurat den spilleren du ønsker å kjøpe.. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg