volvo745turbo88 Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Heia alle sammen :) Har en opel omega 2liter stv 96mod... Har en stor plage med at jeg ikke får liv i tåkelysan, vil ikke fungere på knappen inne bilen når jeg trykker, har prøvd å sjekke sikringene, koble det med knapp å rele, men det ryker fra ledningene, så nåkka har jeg koblet feil, men fikk liv i tåkelysan, men det bynte å ryke noe veldig av ledningene :/ Så er det noen som har ett forslag hva jeg kan jøre???? eller om hvordan jeg skal koble?? Håpe på mange gode forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chaddylac Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Har ikke noe særlig kunnskap innenfor dette området enda, men jeg tror det kan være overspenning eller jordingsfeil? Kanskje bytte ledningene til tåkelysene. (Som sagt, har ikke så mye peiling på dette enda, så... - ikke heng meg! :) ) Siter [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab. [ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt [x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Det er kortsluttning et sted når det begynner å ryke av ledningene!! Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo745turbo88 Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 ja, sjønte jo d..men va meir ute etter kordan æ skal koble d? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenLia Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Røykutvikling kan være overbelastning av ledningene dårlig kontaktpunkter, altså mot rele bryter osv. hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt faen i de orginale ledningene og lagd en egen knapp som bryter styrestrømmen til rele som igjen styrer tåkelysa. + fra batteri til rele, styrestrøm fra for eksempel parklyset, men via bryter til rele, fra rele til lyktene og jording til tåkelysa nedi høgga der de sitter, støtfanger eller andre metallflater, bare sørg for å skrap vekk dritt å møkk, ellers blir det dårlig jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo745turbo88 Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 okei, e d nån som har ei tegning over kordan man koble d der med rele?? :P har veldig dårlig kunnskap når d kommer tel elektronikk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet Februar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 Bryterne på disse er jo kjent for å være av elendig kvalitet så det kan rett og slett være kretskortet inne i selve bryteren som lager kortslutningen. Selv hadde jeg full røykutvikling i bilen når jeg skrudde på tåkelysene. Prutet til meg et nytt bryterpanel på hoggern så fungerte alt fint. Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenLia Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Ga du for det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg