Gå til innhold

318 st.vogn kræsjet - reprasjon eller kasko?

Ranger emnet


Kjakan2005

Anbefalte innlegg

Har en 318 stasjonsvogn som har blitt krasjet som har gjort at følgende er skadet; venstre foran og baklykt, liten bulk på panseret (4cm), bulk i venstre forskjerm (ca 15cm bulk), karrosseri rett under venstre baklykt ødelagt i tillegg til at litt av plasten i støtfanger foran og bak er gått i stykker.

 

Bilen er 2002 og koster ca 100,000kr (før skader). Har 70% kasko (1 år) forsikring. Spørsmålet er hva jeg burde gjøre med disse skadene. Skal BMW-verksted fikse det, kommer det sikkert til å koste veldig mange tusenlapper, men kan kanskje alternativt finne noen rimeligere verksted som kan rette ut bulkene og sette inn nye lykter (som jeg sikkert kan skaffe for en billig penge på bruktmarkedet) etc. Noen tips til hva jeg burde gå for - forsikring eller ta dette utenfor forsikring?

 

I tillegg lurer jeg på om det er noen som har gode tips til verksteder etc som jeg burde vurdere for å fikse opp bilen. Bor i øyeblikket i Hemsedal og Gol, så tar gjerne imot tips til steder i nærheten her. Kan også være aktuelt å kjøre den til Sverige hvis det er mye rimeligere. Tar imot tips med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at bilen skal bli like fin som før, ville jeg tatt det på forsikringa. Koster nesten sikkert mer å fikse dette på verksted enn å betale egenandel+bonustap.

 

Hvis du bare skal lappe sammen bilen helt ok, ville jeg tatt det hos et billig bakgårdsverksted, evt gjort det selv.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det utenom forsikring å kjør den til Sverige.. Sånn så panser, skjermer, lykter å ellers alle "skru av/på" ting klarer du vel å gjøre sjøl :) Handle deler fra Sverige er heller ikke så dumt, finner sikkert en bilopphugger med en bmw stv. :)

 

Hvis det er noe mer "mekanisk" eller karosseri arbeid, så har Svenskene veldig lave timepriser på verksted.. Men du må nesten vurdere selv hvor mye arbeid du skal legge i det...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å notere seg at forsikringsselskapene befaler opprettern å bruke brukte deler der dette lar seg gjøre og er hensiktsmessig. Så med mindre du ikke betaler titusenvis i premie og kan leve med 40% bonus (enda lengre til du har 75%) kan du likegodt iverksette innkjøp av brukte deler i lik lakkode selv.

 

Siden det høres ut som du ikke skrur noe selv kan du jo la ditt nye favorittverksted handle inn men da tar de jo ønsket timelønn for å gjøre jobben for deg. Da må du og regne med at du betaler mer for selve delene også. Du bør også kontakte noen av disse "mikrobulke-firmaene" som det sto så mye om i media i fjor. De er jo overalt nå om dagen. De kan gjøre underverker til mindre uhyggelige priser. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår