Chisse Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Hei folk. Når jeg starter bilen min så står den å tikker, aner ikke hva dette kan være? Det er bare på tomgang. Temperaturen min vil ikke stige så lenge jeg kjører, da ligger den i bånn, men når jeg står i ro går den opp til 90 grader og stopper der, så straks jeg kjører igjen så synker den til bånn.. Noen som vet hva dette skyldes? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langbein01 Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 termostaten :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 Takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 Hør på langbein, skift termostaten. Når det gjelder tikkingen så kommer nok dette av lavt oljetrykk dersom det kun forekommer på tomgang. Skift oljefilter og bruk riktig oljeviskositet. Kommer tikkingen tilbake om du ruser motoren for så å la den gå på tomgang igjen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2011 Okei, ja den kommer tilbake igjen :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2011 Okei, ja den kommer tilbake igjen :S Da har du enten tett sil på pickup'en på oljepumpa, halvtett oljefilter, igjenkoksede oljekanaler i toppen eller så store slitasjeklaringen i motoren at oljetrykk ikke opprettholdes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg