Gå til innhold

Opel Calibra, Bra bil eller drittbil?

Ranger emnet


kimandre92

Anbefalte innlegg

Det er jo i praksis samme bilen som en vectra A. Av kjente feil jeg har hørt om, er MYE rust, og fordelingskassa(hvis det er 4wd). Ellers tipper jeg det er en mengde småfeil, som på alle andre gamle biler som for det meste er kjørt av ungdommer med ferskt førerkort.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calibra kan være gode flotte biler de, så lenge de blir tatt vare på...

 

Ellers er det ikke mye småfeil med disse bilene...jeg har hatt 3 vectraer og en calibra... ingen av de har hatt spesielle problemer utenom slitedeler! Men det var rusten som tok calibraen... disse ruster fælt i hjulbuer,kanaler og ellers bak i bilen...

 

Er nok temmelig vanskelig og finne en hel og god bil som ikke er rævpult av en ungkar...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 3 problemer med Calibra'en jeg hadde for noen år tilbake.

Det ene problemet var vell kanskje litt selvforskyldt. Jeg var helt fersk med lappen, og var lite flink til å gire... Så girkassa røyk etter 2 mnd.

Dette gjelder en 91 Calibra 2.0 16v (150hk)..

Ellers var det hjernen som døde helt sporadisk, bilen dauet mens jeg kjørte ca 1 gang i uka.. Og det var masse rust rundt festene til original vingen på baklokket. :S

 

Ellers kongegod bil å kjøre! Den var sprek nok for meg som var fersk med lappen.. Men finn en som ikke er overdådig stylet, det er tegn på at den er kjørt hardt.. (som oftest) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg kjøpte en calibra før han fikk lappen. Dette var ca 7 år sia. Det endte med at han solgte den før han fikk lappen, for mindre enn det han hadde påkosta den i rustsveising. Bilen hadde en rekke elektriske problemer også.

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. vann i gulvet kan være løse gummipropper i torpedovegg eller rusthull, tror jeg da!

 

2. drivledd er en smal sak og bytte!

 

3. pleier ikke være store problemene der... du for bare ta ut og sjekke!

 

hvor langt har denne gått? hvilken motor var det? servicer? hva slags type har eid denne før deg?

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått 200 ca, er 2l 16v, den med 150 hester.

 

Etter det jeg har hørt fra andre var det ei Jente som hadde den før han, og har også hørt at han er mer "råne/cruise" fyr.

Servicer har jeg ikke peiling på, skal høre med han når jeg ser på bilen i morgen.

 

Bilen er fin å se på, bortsett fra at han har kjørt frontgangeren nedi bakken ( vet ikke åssen den ser ut) og knekt av nederste lista på bakleppa (styling)

 

Får med ekstra komplett delebil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :P

Glemte jo SELVFØLGELIG å spørre om de tingene jeg sa jeg skulle skrive ned, men var veldig fin i julbuer og karosseri, men han fikk ikke start på motoren etter som at bilen hadde stått i hele vinter, så skal innom om et par dager når han har fått start på den, så skal vi ta en titt under bilen om hvordan den ser ut under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår