Gå til innhold

Bytte motor i astra, X16SZ -> C20XE

Ranger emnet


panteeera

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg en astra f, med litt for liten motor. En kompis av meg har en c20xe fra vectra a stående, uten ledningsnett og girkasse. Jeg lurer på hva som må til for å få den til å passe i astraen? Jeg har en vectra a med x20xev ståande, og har hørt at ledningsnettet fra den er nogenlunde likt det til c20xe?

 

Jeg tror at det er en x16sz som står i astraen, men er ikke helt 100% sikker, skal få sjekket opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom Vectra A virkelig med X20XEV?

 

Det er mulig at selve ledningsnettet ikke er helt ulikt mellom C20XE og X20XEV (bør være litt fler ledninger på sistnevnte pga saker som EGR-ventil og sekundærluftpumpe), men de har helt ulik motorstyring og sensorer, så du kan ikke bruke hjernen fra en X20XEV til å styre en C20XE.

 

Motorkoden bør du få opp hvis du sjekker registreringsnummeret på f.eks. mekonomen.no.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kom hvertfall med X20XEV :)

 

Da får jeg heller prøve å finne komplett ledningsnett til C20XE. Vet du hvor mye det ligger på i pris ca. og hvor jeg burde lete?

 

Blir litt vanskelig å sjekke dette da bilen er finsk.

 

Hvilke muligheter har jeg når det gjelder sugetrim til C20XE? i første omgang vil jeg ikke bruke mer enn 10-15.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

N� har jeg ogs� begynt � vurdere c25xe. Men jeg er litt usikker p� om det blir noe mye mer arbeid � f� nedi motorrommet og med det elektriske, enn det blir med c20xe. Noen som har peiling p� dette?

Ser jo at de har blitt brukt i corsa f.eks. s� det burde vel ikke v�re umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår