Alexz Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Hei. Min far har en 91'mod VW Passat 2,0i GT (16v, 136hk) som stoppet i går. Det var en klikkelyd først, så stoppet den etter 200m. Starter den opp så går den i ca 1 min, uansett varm eler kald motor. Turtallet går ned drastisk ned, nesten helt til 0. Bilen rister og greier såvidt å gå på tomgang i det minuttet, uavhengig om du gir gass eller ikke. Det er en 9A motor hvis det skulle hjelpe. Alle forslag mottas med takk, haster litt:) Mvh. Alexz Siter - 2009 Mazda 6 X 1999 Skoda Octavia (solgt) X 1996 Ford Mondeo GLX (solgt) x 1993 VW Golf CL (spiker) x 1981 Opel Ascona C (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Og motoren gikk som normalt før den klikkelyden oppstod? I såfall er min første tanke at registerreima har hoppet over noen hakk slik at ventilene åpner og lukker for sent i forhold til veivposisjonen. Ventilene kan da ta nedi stemplene (noe som selvsagt lager lyd) og motoren vil ikke ha gassrespons. Derfor, sjekk registeret før motoren startes igjen! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Rotér motor til ØD, altså når merket på reimskivehjulet står mot merket på dekeselet bak som på bildet under. Kamdrevet skal da stå rett overfor merket på dekselet bak drevet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.