Gå til innhold

Fusking ved belastning, `93 E220 M111 - Coil?


erho81

Anbefalte innlegg

Godt nytt år folks :)

 

Har nå fått ett rart symptom på bilen. Når jeg gir litt ekstra på, spesielt i oppoverbakker virker det som om at bilen kutter ut. den starter å riste og mister så og si all motorkraft. Turtall holder seg fint, motorlyden blir litt grovere. Dette gir seg som regel hvis jeg kjører rolig uten å gi noe spesielt gass. Jeg kan også få det til å forsvinne ved å starte motoren opp på nytt.

 

E220, Aut, W124, 1993, M111, 391000Km.

 

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se hvordan dette skriker lambda lang vei, men skal ikke utelukke noen ting.

 

Litt grovere lyd, litt nærmere beskrivelse takk, som en kogg eller gressklipper, eller mere brumming?

 

Coiler pleier normalt settikke komme før de er nedkjølte igjen,om de ikke er helt defekte.

 

Disse motorene har problemer med motorledningsnett, og luftmassemåler, en grei start åprøve å utelukke disse to, ellers villedet væreen god idè å få lest ut litt feilkoder.

 

Google HFM, blinking codes, fault codes, DTC osv.

 

 

Edit: Kom til å tenke på, disse har litt trøbbel med spjeld, og potensiometret i disse kan ha en tendens til å bli utslitt etter en del kilometer, kommerproblemet gjerne etter du ligger på ett bestemt pådrag eller mer overtid?

Endret av Einar
Tillegg

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye vettugt å komme med, men om du går inn på mercefreakens forum, og etterpør Drivo, så vil jeg tro du får svar som stemmer ganske bra, han kan disse ganske bra og jobber med Mercedes Daglig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500-3000 er vel i den leia kamvrideren begynner � r�re p� seg..?

kan jo v�re ett problem med den??

 

kan jo nevne at katalysatorene var tett p� min 220te og bilen kviknet bra til p� turtall etter skifte av den og lamda. gikk ned fra 0,54 til 0,11 i co

hadde da ikke like store symtomer, men var litt treg i forbikj�ringer etc. akkurat som man hadde en f�lelse et motoren murret og jobbet tungt...

 

bare noen ideer fra moi :)

 

gaar daarlig med AE OE AA ser jeg... dere faar putte de inn der de passer :)

Endret av kjetil1972

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjetil: Har samme følelsen her også, da spesielt i oppoverbakker og ved forbikjøringer. Er det en måte å teste lambda og katalysator på?

 

Mercedes-Benz190E: Hvordan sjekker jeg ventilene?

 

Knurt: Skal prøve forgasserrens så snart jeg får kjangs. Hadde av luftinntaket her om dagen for å sjekke tennplugger som ligger under den, såg da inn i det som jeg tror er spjeldet til forgasseren. Dette var helt svart.

 

Pluggene såg forøvrig helt fine ut, og viste tegn til en frisk motor - litt gamle var de da, så disse blir nok skiftet iløpet av kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår