thomas81 Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Har problemer med min bil når den er kald, den går ujevnt, og motoren rister kraftig, og når jeg prøver og akslerere, så begynner den og jokke, og mister kraft. Dette varer ett par minutter, så er den helt fin. Bilen ble kjøpt sånn av meg, jeg prøvde den ikke når den var kald, men ser at forrige eier har prøvd motorrens, i håp om å få det bort. Den er eu-godkjent,og nettopp hatt storservice. Står bilen på tomgang, så kan det gå fint litt, så rister motorene kraftig, så går den fint igjen. Hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Virker som den bare går på 3 sylindere. Kan være nok å skifte plugger først også gå videre til pluggledninger. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Eg hadde samme problemet men fant ut at løsningen var enkel =) Min jorda tennplugg nr 1 pga. olje rundt tennpluggen som kom fra påfyllingslokket. skrudde bare ut pluggen så olja rann ned i sylinderen. kansje dette kan være løsningen for deg og =) Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Løsningen er IKKE å la oljen renne ned i sylinder hvertfall. Er det litt for mye vill du sprenge pakkningen pga for mye kompresjon med olje på toppen. Sug det opp eller legg papir over og blås med trykkluft før du skrur ut pluggen. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg