Gå til innhold

Koble bryter på strømkabel til forsterker/sub?

Ranger emnet


kriser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurte på om noen har erfaring med eller vet noe om det er mulig å koble en slags bryter på strømkabelen (som går fra batteriet og gjennom plata inn i kupeen ved siden av pedalene og videre under dørlistene og bak) nede ved pedalene som gjør at jeg enkelt kan koble fra og til suben baki?

 

Viss jeg nå ikke vil ha suben på må jeg opp med panseret og ta av strømkabelen. Derfor tenkte jeg om det finnes en enklere løsning for dette? evt andre forslag til hvordan jeg kan gjøre det?

 

Mvh

Kristian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å koble en bryter på remotekabelen da, den tynne som går fra remote-ledningen på spilleren, til remote-inngang på forsterkeren. Denne er tynn, det går lite strøm i den slik at du bare trenger en vanlig liten bryter. Skal du bryte hovedstrømmen trenger du kraftigere saker, og dette er heller ikke noe vits. Noen spillere har også mulighet for å slå av sub direkte fra spilleren, men det kommer litt an på hva du har og hvordan det er koblet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar :D

 

Ser at det å koble en bryter på remote-ledningen er en bedre løsning ;) da lurer jeg på hvilken type bryter (link f.eks?) jeg trenger, er det en spesiell som hører til spesifikt til min forsterker? Og hvordan skal jeg kunne få denne bryteren til å være lett tilgjengelig fra førerplassen?

 

Sånn som oppsettet mitt er nå, så går signalkabelen med remoteledning fra spilleren og ut til motsatt side av førerplassen, og bakover under dørlistene til forsterker baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper en enkel vippebryter på biltema, for eksempel en av de linkene over :) Så klipper du remoteledningen i nærheten av spilleren, og kobler en ende inn på hver av de to klemmene på bryteren. Skjøt hvis nødvendig, og monter bryteren på egnet sted, skjult eller synlig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier jo da som regel være innstilling på spiller som gjør at du kan skru av subwoofer ;) Nesten alle cd-spillere me sub ut/phono ut har vel den innstillingen. Men hvis ikke så sitter du bare en bryter på remote :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår