lervik90 Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jeg får som sagt ikke start på golfen min. Det som skjer er at jeg snur om nøkkelen og får start første gang, men den bre dauer etter sånn 2-3 sek. Så prøver jeg og starte igjen, men da står den bare å "spinner". Startmotoren går, men bilen tenner ikke. Når jeg omsider får start og prøver å gi litt gass dør den bare ut igjen. Det er som om den får alt for mye bensin, eller altfor lite. Den bare kveles. Har tenkte på å muligens skifte forgasser og sjekke bensinslangene, men hvis ikke det er problemet så vet jeg ikke hva det kan være. Er det noen som har et godt svar å gi meg? Bilen er en Golf 1987 mod med 1.8 L motor. Dette er bruksbilen min så hadde vært fett med noen raske svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jeg hadde et lignende problem. Etter litt undersøking fant jeg ut at det var rotoren og fordeler lokket som måtte byttes, etter det startet den og gikk som før. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Kult, skal teste ut det :) Hørtes logisk ut når jeg så du skrev det. Passet liksom litt med forklaringen min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Det kan være så mangt som skaper problemer for deg. Sjekk at gummiflensen under forgasseren/monojeten er hel uten sprekker. Går ut ifra at det er en motor med forgasser eller monojet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Det kan være så mangt som skaper problemer for deg. Sjekk at gummiflensen under forgasseren/monojeten er hel uten sprekker. Går ut ifra at det er en motor med forgasser eller monojet? Det er en motor med forgasser. Jeg kom forresten på at jeg skiftet jo fordelerlokk for ca. 2 år siden. Det burde jo ikke bli slitt så fort? og gummiflensen under forgasseren skifta jeg også for ca. 2 år siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Har du sjekket om automatchoken din fungere skikkelig? Få noen til å holde nesten tett over forgasseren mens du prøver å starte. Om den da starter og går så får motoren din for lite bensin. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Har du sjekket om automatchoken din fungere skikkelig? Få noen til å holde nesten tett over forgasseren mens du prøver å starte. Om den da starter og går så får motoren din for lite bensin. Takk for gode svar :) Mulig jeg kommer tilbake om det du nevnte ikke fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Ville bare si at jeg fikk start på bilen. Det var forgasseren det var noe gale med, vet ikke hva, men den starta etter at den var skifta til en annen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Enten choken eller is/møkk i dysene vil jeg tippe. En rens samt sjekk av chokemekanismen og den er sikkert god som ny ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Ja, får tar en liten rens og overhaling på den:) alltid greit å ha en forgasser liggende :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 kan også være så enkelt som vann/fukt i forgasseren.. ;) noe jeg selv sleit litt med når det kom varme og mere vann på veiene.. bilen startet, gikk i ca 3-4 sek. og var umulig og starte igjen, men gikk og trillstarte.. og startet uten problemer om den sto noen timer.. blåste så ren forgasseren, og den startet med en gang og går som en gud x) Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg