Slayer87 Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 eg trenger hjelp til å finne en forsterker men ikke alt for dyrt.. specc : 2x 12" på 600w rms 1200w tror det e ultimate T1 subba er ikke sikker men kan finne ut etter jobben xD men vis dere finner en.. btw skal være mono forsterker har en forsterker te frontsett osv ^^ Takk på forhånd: Slayer87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayer87 Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 eg trenger hjelp til å finne en forsterkermen ikke alt for dyrt.. specc : 2x 12" på 600w rms 1200w tror det e ultimate T1 subba er ikke sikker men kan finne ut etter jobben xD men vis dere finner en.. btw skal være mono forsterker har en forsterker te frontsett osv ^^ Takk på forhånd: Slayer87 det er en akkurat lik forsterker å komponenter bare subben e på 600w rms.. http://www.ultimate-sound.com/products_t1_subwoofers.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Det er viktigt å vite impedansen til suben. Er det 4ohm pr sub, er det greit. Da er det berre å parallellkoble og du vil få ein impedans på 2ohm. Alle monoforsterkere skal Takle 2ohm Er litt verre viss du har 2 spoler pr sub, eller impedansen er på 2ohm. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayer87 Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 ser du ikke det på linken eg sente da ? http://www.ultimate-sound.com/products_t1_subwoofers.html for eg har ingen peiling på sånnt xD eg har en forsterker i tanken da denne her: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=1829 er den sånn bra nok til å få sånn passe bass med ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Er linken akkurat same suben som du har? Der står det 4ohm som impedanse Står og 600w. Står ikkje om det er rms watt eller total verdiløse maks watt Dynabel BF4501 skal fungere greit på dine 2stk 12" Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayer87 Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 e fant faktisk en anna forsterker da som er mye betre men vill ha deres syns punkt her er den Boss Audio Mono forsterker - 1x3500 watt @ 1ohm Kriftig Mono blokk S/N: >100 dB THD: 0,01% Bassremote inkludert i prisen Variabelt lavpass-filter Variabelt subsonic-filter Fasevender RMS Power @ 14.4VDC: 1200 Watt x 1 @ 4 ohm 2400 Watt x 1 @ 2 ohm 3500 Watt x 1 @ 1 ohm Fysiske mål: Lengde: 355 mm Bredde: 300 mm Høyde: 62 mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 *hoste*den boss forsterkeren kan ikke måle seg med dynabel n.den dynabel forsterkeren leverer nokk en god del mere enn boss ja.med andre ord,ikke kjøp boss.ville ikke hatt det om jeh hadde fått det slengt etter meg.bare et godt råd :) mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayer87 Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 men er det ikke sånn att bossen har mere power å drar subbene fult ut da å dynabel drar bare 600w rms vær subb ? eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 boss er ikke kjent for og oppgi relle vatt.bare et eksempel.kjøpte en cadence 4 kanals forsterker til å ha i bilen til madammen.var oppgitt 2x110w +35ow rms som 3 kanals rms.da jeg koblet dette opp hørste jeg ikke sub n en gang.er en 10" jbl gt5 tror jeg det heter eller gto.men samma det.elementet er vel på 275wrms.jeg klaget på denne forsterkeren og kjøpte heller en focal solid 4 black.og denne er det mindre effekt på papiret på.men den dro elementet og front settet myyyyyyyyyyyye bedre.så en skal ikke kikke på vatt alltid.en får hva en betaler for somregel.og vatt er ikke alt.er fprskjell på reine vatt og "skitne"skryte vatt.altså en forsterker på 2x500w også har du en bedre forsterker på 2x10w så spiller di 10-20 wattaz myyye bedre enn di 500-1000w.utrolig men sant.trodde ikke på det selv føre jeg fikk høre det med mine egene ører ;) skulle ikke vært lov til å kødde med alt det watt greiene med forsterkere.men men sånn er det.dynabel blir du ikke skuffa over iallefall.er jo også annet som er mye bedre såklart.men det koster litt mere.hehe. Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slayer87 Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 tusen takk fr tipset :) har lenge sittet å furdert shø.. men ja kommer for dynabel no ja... men trenger eg noe spesiel mere støm kabel siden eg kjører subbene å høytalerene på egne forsterkere ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 bare strom ledninger til forsterkerene thats itså framt du ikka har en 50mm2 liggende i bilen så trenger du ikke noe mere.mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg