Gå til innhold

Vann under gulvmatte Passat 97

Ranger emnet


IL_DUCE

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vannlekkasje i bilen og prøver nå å få fikset dette. Har funnet årsaken, men må nok rydde opp i konsekvensene. Driver å tar ut matten nå for å få tørket den skikkelig (helvettes arbeid). Det jeg lurer på er om dere har noen tips til dette, men også tips til ting som kan gjøres samtidig som jeg har hele dørken demontert.

 

En annen ting er at jeg fikk varsling i dashbordet ang airbag etter vannlekkasjen. Regner med det kommer fra ledningen i dørken. Er det nok å få tørket opp vann, og sjekket at kontakter ikke er irret og lignende, for så å koble det på igjen? Vil varslingslyset da forsvinne, eller må jeg inn å få den slettet ?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tar ut matten nå for å få tørket den skikkelig (helvettes arbeid). Det jeg lurer på er om dere har noen tips til dette, men også tips til ting som kan gjøres samtidig som jeg har hele dørken demontert.

 

Du tar ut hele teppet under setene etc? Jeg pleier å bare stappe en skotørker innunder teppet uten å demontere noe. Eneste jeg kommer på av andre ting som kan gjøres er å legge opp ledninger til høyttalere bak, hvis du ikke har dette allerede.

 

En annen ting er at jeg fikk varsling i dashbordet ang airbag etter vannlekkasjen. Regner med det kommer fra ledningen i dørken. Er det nok å få tørket opp vann, og sjekket at kontakter ikke er irret og lignende, for så å koble det på igjen? Vil varslingslyset da forsvinne, eller må jeg inn å få den slettet ?

 

En airbag-feil vil neppe gå vekk uten at den bli slettet. Det er vel mest sannsynlig sensoren(e) som sitter under teppet midt under hvert framsete som er ødelagt av vannet, med mindre det er noe åpenbart galt med ledningene. En VAG-COM scan vil fortelle om dette er tilfelle og hvilke(n) sensor som har gått. Disse må skiftes ut. Jeg kjøpte en sånn på ebay for ikke lenge siden, det funket fint. Se her: http://frodef.wordpress.com/2010/09/24/passat-airbag-sensor/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve disse tipsene. Så det er ingen mulighet for at sensoren våkner til liv etter litt føning og kjærlighet? Den må skiftes ut. Og isåfall, er utskiftningen plug and play, eller vanskelig?

 

Jeg tok ut den gamle airbagsensoren min og la den inne en stund i håpet om at den skulle "tørke opp" eller noe. Det funket ikke. Uansett, 30 euro er jo tilnærmet null i denne sammenhengen. Men uansett bør du vel sjekke tingenes tilstand først med VAG-COM.

 

Utskiftningen er plug and play ja. Særlig hvis du faktisk har tatt av hele teppet, da skulle det være lettere enn å bygge duplo-lego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår