Gå til innhold

Forsikring på meg selv

Ranger emnet


NinJaFLiPP

Anbefalte innlegg

Jeg har pr dags dato forsikringen på faren min. Jeg er blitt 25 år og vil gjerne begynne og tjene meg selv litt bonus. Så klart uten og måtte betale skjorta. Så det jeg lurer på er : Kan jeg stå på forsikringen MED faren min , slik at det blir billigere men jeg tjener bonus samtidig ? Jeg ser det slik at det er mulig , men det blir litt dyrere i året , men ikke fullt så dyrt som vist jeg selv skulle hatt den forsikringa?

 

Håper på gode svar .

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bonusordninger via familie/arbeid er det slutt på..

Du må begynne som forsikringstager på egenhånd og da starter du på 20%.

 

Ta ringerunden til alle forsikringsselskap og forhør deg om prisene. Du vil bli overasket hvor mange tusen lapper det kan skille. Vær også obs på at ved lån med pant i bil stiller som regel banken som krav at du skal ha full kasko..

 

Lykke til!

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange tilfeller har man ikke annet valg enn å sette det på foreldrene. Husker da jeg var 18 og skulle forsikre en da 18 år gammel corolla. Billigste jeg fant i mitt navn var 15000kr i året! Da var det enkelt å ha den på stefaren min sitt navn, og betale 3000 i året. Høy pris ja, men jeg hadde 50000km i året på den tida :D

 

Du er nødt til å ringe rundt å spørre, prisforskjellene er enorme. Har du en lokal sparebank, finn ut om de har forsikringer. Er du medlem i en eller annen organisasjon, LO eller lignende, gir det rabatter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha? kan du forklare meg hvordan det er mulig? jeg har hatt forsikring i 6 år nå og har 50%

 

Jeg starta med 30% hos Storebrand når jeg satt det på meg selv. Etter det har jeg bytta selskap 4 ganger og da har bonusen økt med 10% hver gang. Så nå har jeg 70% på Mazda'n og 60% på Folkevogna.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da lønner det seg å bytte til et annet selskap, og så bytte tilbake igjen ei uke senere? Hvis det er så enkelt å "opparbeide" bonus, må jo det være et smutthull i systemet?

 

Tror du kan skifte selskap en gang hver 9mnd e.l. Har hvertfall vært sånn at noen måneder etter jeg har bytta, ringer det forrige selskapet og tilbyr meg billigere forsikring.

 

Jeg har bytta mellom IF og Storebrand de 3-4 gangene jeg har bytta. Nå har jeg IF igjen, så Storebrand ringer vel om noen måneder og tilbyr meg billigere forsikring :P

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår