Gå til innhold

Finntroll's 85-Laurel TurboDiesel Prosjekt-Holset HX50!!

Ranger emnet


finntroll

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt skjedd :)

 

Snudde litt på dieselreima sånn at bilen gikk igjen. Autodata hadde angitt feil merkinger... :s

Sveiset på bakpotte, rengjort og strammet opp bremser bak, skiftet div lyspærer, skiftet termostat.

Limt på plass litt lister, malt hattehylle svart.

 

Sliten dieselpumpereim..

168082_491770381889_524046889_6523207_704426_n.jpg

 

Kobla tåkelys opp sammens med baklys.

180563_496282616889_524046889_6574027_2039982_n.jpg

 

Nyvaska ute i vinterværet :)

182861_496282841889_524046889_6574037_7438190_n.jpg

182034_496283121889_524046889_6574044_5384360_n.jpg

185736_496283256889_524046889_6574048_5880391_n.jpg

182687_496283416889_524046889_6574056_7500534_n.jpg

 

 

Nytt utblås bak :)

182399_496282951889_524046889_6574040_1999185_n.jpg

 

 

Mest sannsynlig skilter på bilen i slutten av uka som kommer. Å så banekjøring den 26 :) Blir bra:)

 

Så blir det flyttet over 3x bosch rallye 225 tusenmetringer med 75w xenon på Lauraen så lysene skal bli upåklagelig :mrgreen:

+ 35w xenon i hovedlysene :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund tilbake så jeg noe interessant klipp på youtube. Der var det en kar som hadde satt på en VNT (VGT) turbo på en VW Golf GTD (med mekanisk dieselpumpe). For å kontrollere skovlene på turbinhjulet hadde vedkommende satt på et stag mellom "gasshendelen" på dieselpumpa og på turboen der skovlhjulene på turbinhjulet blir regulert. Når vedkommende trampet på gassen, justerte skovlene seg samtidig. Turbotrykket økte i takt med økende gass.

 

Om det ikke går an å bruke et stag til dette formålet, kan det kanskje gå an å bruke en vire mellom "gasshendlen" og der skovlene på turbinhjulet blir regulert. Jeg selv har vært inne på tanken om å bruke denne løsningen hvis jeg setter på en VNT (VGT) turbo.

 

Var slettes ikke en dum ide :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en laurel 1989 med RD28 motor, og manuel kasse. kan noen fortele meg åssen mann stille opp pumpen på den ? er det samme måte på ld28 od rd28?

 

set_main_screw.jpg

 

Den heter "Main fuel screw" den som man skal skru på. Du kan se den på dieselpumpa å den er plombert med vaier fra fabrikk.

Klipp vaiern av juster litt mot klokka. da skal du høre at tomgangen går opp. Da må man justere ned tomgangen når du er ferdig justert på full load screw. skulle tro at 1,5 omdreining skulle være passelig hvis du ikke har turbo. Sikkert noen andre her som kan korrektere meg hvis det skulle være feil :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha en delvis sort bil, vil jeg nesten foreslå å få det eksosutløpet ned i bakken:P En kjenning har en ganske då oppjustert dieselgolf med ei sånn "dtm" potte, og den gikk fra rød til sort på under ei uke:P

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei detta blir utrulig bra:D

Kobla opp baklysa på Laurelen min som du har gjort med din på Lørdag, pluss at e satt inn ekstra pæreholder/pære bak refleksen i midten, så heile rekka lyser;)

Kan sikkert ta bilde a åssen e gjorde det bak refleksen vist det e ønskelig..

 

Og et lite tips te, vist du bytter ut de 21W pærene som sitter i tåkelyset orginalt, med 5W så har du likt lys over heile lysrekka.. Vist du ikkje har gjort det allerede da;)

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha en delvis sort bil, vil jeg nesten foreslå å få det eksosutløpet ned i bakken:P En kjenning har en ganske då oppjustert dieselgolf med ei sånn "dtm" potte, og den gikk fra rød til sort på under ei uke:P

 

Skrår jo godt ned i bakken, men får se hvordan det blir etter noen mil så får se om det blir kutta enda mer :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei detta blir utrulig bra:D

Kobla opp baklysa på Laurelen min som du har gjort med din på Lørdag, pluss at e satt inn ekstra pæreholder/pære bak refleksen i midten, så heile rekka lyser;)

Kan sikkert ta bilde a åssen e gjorde det bak refleksen vist det e ønskelig..

 

Og et lite tips te, vist du bytter ut de 21W pærene som sitter i tåkelyset orginalt, med 5W så har du likt lys over heile lysrekka.. Vist du ikkje har gjort det allerede da;)

 

Ja, ta bilde hvis du gidder :) Har bytta de ut med 5w ;)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fådd hvite skilter på dieselpurka ;)

 

Har tadd litt nye bilder etter montering av tusenmetringer +++

 

Men har også et kvarter med laureldrifting "on ice" her.. Hehe :)

Banekjøring på lørdagen. Dritgøy :D

 

 

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne mulig å få registrert etter konverteringa til turbo? :D

Sagt det før og sier det igjen, gromt prosjekt! :D

 

Trur ikkje det ska være nokke problem å registrere, Volvoen te fatter, som forøvrig går med LD28 og turbo, gikk rett i mellom, måtte bare justere ned dieselpompa:tannløs:

 

 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26857442

tror du denne er et bra kjøp hvist jeg får med manuellkassen? :)

 

Sikkert heilt grei den, men ska du bygge turbo, burde du går får ein 86 modell eller eldre. Sia Laurel kom med RD28 (alu topp) i 87, mens finntroll sin har LD28 (stål topp), min au har LD28 BTW.. OG RD28'n liker ikkje spesielt godt turbo, då sprekker som regel toppen.. LD28 var med heilt te 86;)

 

Det va kanskje ikkje meg de spørsmåla gikk til, men for håpe det går grett;)

 

 

Men litt On Topic igjen..

HAr fått bilen min heim nå, men fekk ikkje tatt et skikkelig bilde av åssen e gjorde det med lys bak refleksen bak, men er rett og slett pæreholdere til parklyset på Citroën ZX.. Med 5W glasspære, pæreholderen er todelt, og det er i "skøyten" den sitter fast hos meg, den er bare trøkt inn på høgkant og vridd 90 grader;) Veit ikkje om det e samme på din, men e fjerna bare den midterste spila i hullet bak refleksen..

 

Som du sikkert har skjønt, e eg grusomt gårlig te å forklare..:tannløs:

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sikkert heilt grei den, men ska du bygge turbo, burde du går får ein 86 modell eller eldre. Sia Laurel kom med RD28 (alu topp) i 87, mens finntroll sin har LD28 (stål topp), min au har LD28 BTW.. OG RD28'n liker ikkje spesielt godt turbo, då sprekker som regel toppen.. LD28 var med heilt te 86;)

 

Det va kanskje ikkje meg de spørsmåla gikk til, men for håpe det går grett;)

 

går helt greit :) greit med hyggelige og hjelpsomme folk på forumet :)

nok OT :D

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår