Gå til innhold

Finntroll's 85-Laurel TurboDiesel Prosjekt-Holset HX50!!

Ranger emnet


finntroll

Anbefalte innlegg

Husker jeg var sjåfør på en C31 med Turbo, LD28 med Turbo fra RD28T, og montering med ett rør som du har gjort.

 

Det var en turbo som passa den motoren sinnsykt godt, turboen sveiv allerede på tomgang, og hadde vel "fullt" trykk allerede ved 1000 rpm, men begynte jo å miste puff når man kom oppi turtallene der LD allerede ikke har stort mere krefter.

 

Senere putta han i en annen turbo(fra volvo B230 tror jeg), da kom draget rundt 3000(ketchup)morsomt å kjøre, men gikk nok dårligere.

 

Ville overraske meg om den motoren ikke hadde vel det i hk som du håper på.

Den ble også hardkjørt og holdt

 

Har ikke YD22 variable skovler på turboen, og ikke Wastegate?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husker jeg var sjåfør på en C31 med Turbo, LD28 med Turbo fra RD28T, og montering med ett rør som du har gjort.

 

Det var en turbo som passa den motoren sinnsykt godt, turboen sveiv allerede på tomgang, og hadde vel "fullt" trykk allerede ved 1000 rpm, men begynte jo å miste puff når man kom oppi turtallene der LD allerede ikke har stort mere krefter.

 

Senere putta han i en annen turbo(fra volvo B230 tror jeg), da kom draget rundt 3000(ketchup)morsomt å kjøre, men gikk nok dårligere.

 

Ville overraske meg om den motoren ikke hadde vel det i hk som du håper på.

Den ble også hardkjørt og holdt

 

Har ikke YD22 variable skovler på turboen, og ikke Wastegate?

 

Hehe, gleder meg allerede. Veldig spent på hvordan turboen kommer til og oppføre seg når jeg får alt i orden :)

Mange som turboladder disse, hardkjører og det holder. Men på 2 bar så begynner vel veivakslene og kløyve seg. Hehe. 22:1,5 i komp å 1,5 bar ladetrykk er kos :win

 

Det stemmer at denne turboen har variable skovler. Gammel vane vond og vende, har bare kalt det wastegate. Skal ta noen bilder av skovlesystemet når jeg deler den andre turboen jeg har liggende. Finurlige greier :)

 

Begynner i morgen med fabrikkering av varmeskjold, innwrapping av eksosrør med varmereflekterende folieteip av et eller annet slag. Laging av trykkrør flens fra turbo, kobling av boost controller og målere. Så vi får se hvor mye jeg rekker :)

 

Bilder kommer i morgen! Stay posted :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Idag har jeg ordnet noen småting, fått eksos fra turboen å nesten helt bak, mangler bare bakpotta nå. Laget varmeskjold til bremsekraft forsterker å foliert litt av rammevangene mot strålevarme fra eksosen.

 

Hehe, litt original nippel til boostcontroller/turbotrykksmåler

166117_480309831889_524046889_6368686_5473375_n.jpg

 

163467_480309981889_524046889_6368688_1173707_n.jpg

 

168584_480310056889_524046889_6368689_4239804_n.jpg

 

36242_480310111889_524046889_6368691_6959417_n.jpg

 

164026_480310186889_524046889_6368693_6311569_n.jpg

 

164810_480310271889_524046889_6368695_1998299_n.jpg

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvordan styrer du turboen?

 

Alltid artig å følge med på slike tråder, der folk faktisk gjør noe annet enn å montere ferdigkjøpte deler.

 

Bruker Greddy Profec Spec 2 boostcontroller som henter vakum fra vakumpumpa, går via solenoidet og til aktuatoren til turboen.

Sliter med og få den til og fungere ordentlig. Skrur den bare av så slipper den max vakum til aktuatoren hele tiden, men har justert staget til VTN vingene sånn at den ikke presser turboen til sitt ytterste hele tiden.

 

Artig og gjøre noe og få til selv med vinkelsliper og sveiseapparat med hjemmelagde løsninger :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye trykk tåler disse, i forhold til de orginale turbomotorene som sitter i patrol? Og får du'n t å gå reint a?

 

Har ingen erfaring med denne motoren og turbolading fra tidligere, men bare ting som sies på Nissan forumet. De fleste kjører LD28 motorene på 1,5 bar når de turbokonverterer og det holder lenge og greit. Men er jo folk som kjører 2 bar og det holder enda men så mye skal ikke jeg prøve meg på. Og utifra det jeg har lest meg til er LD28 motoren mer holdbar enn patrolmotoren i og med at den motoren jeg har har ståltopp.

 

Har ikke justert dieselpumpa enda men det skal jeg gjøre i morgen. Så da får vi se hvor rent den blir og gå, men har ikke hadd noen slags fusk enda. Bare masse turbosus å spinnende bakhjul :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå LD28 går bedre enn RD28T i Laurel jeg da, nå skal ikke jeg påstå å ha prøvd mye slikt, men LD er jo en særdeles hyggelig og solid motor.

 

Kan være veldig enig med deg nå etter pumpejusteringa idag. Går som bare f**n!

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, tøft prosjekt.. Og moro med fleir med Laurel Turbo :D

Moro å se fremgang, følger med både her og på Nissan forumet ;)

 

Kanskje ikkje så interessant, men her e bilene me har med LD28 med Turbo:

Min:D

Pappa sin:)

 

 

Takk takk:)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår