Gå til innhold

Holdbarhet Ford Transit 2,5 TD 94-modell

Ranger emnet


Sven

Anbefalte innlegg

Jeg har en 94 mod transit i firma og den er det bare problemer med.. allt fra Disel pumpe, servo, bremser, automat kasse, elektrisk you name it.. den her gått like over 200K med fullt service helfte.. jeg har flere Hiacer som har kjørt over 500K uten at de har fått spesielt oppfølging på service delen (motorolje skift hver 30.000Km, gikk 385.000 på 1. regreima før vi byttet) som er som en ford som har gått 100K.. har du mulighet kjøpt Toyota..

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sven

At de er skranglete slik som de fleste andre varebiler kan jeg være enig i. Hva mener du med elendig teknisk? Er det motor og gir eller andre ting?

 

De eldre hadde en tendens til å stoppe mye, pluss at det dukket opp de mest merkeligste feil. Men det er snakk om en 94 modell, så denne er nok litt bedre. Men den er neppe den mest driftsikre varebilen som finnes. Et tips er å ikke kjøpe en med automatgir, da får du mer trøbbel.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke automat på den, heldigvis. Fordelen med Ford Transit er at de er ganske billig i forhold til Toyota Hiace med turbodiesel, men det er jo sikkert en grunn til det..

 

Vurderer også Mazda B2600 de er jo også billige og har litt motor til å dra biler. Noen som vet hva disse kan trekke i tilhengervekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bensin den mazdaen om jeg ikke husker feil? eller er det en diesel version?

 

Bensinen drikker MYE bensin, hadde en kompis som hadde en sånn bil i ca.2mnd.. kan ha vært noe veldig feil på denne ellno men, den lå på ca.2l på mila.. så det var helt jæ**i..

 

Men, det kan du undersøke før du kjøper den.

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår