Jesper1201 Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Hei. Jeg var uheldig og fikk en som kjørte på speilet mitt i dag. Han kjørte Taxi bare for opplysningens skyld. Det var på en smal vei, med brøytekanter som gjør den enda smalere, med masse snø i veien. Jeg kjørte i ca 35, han påsto han kjørte i 40. Han sa også at jeg kjørte som ett svin midt i veien og at han var inni brøytekanten. Han hadde værtfall 25cm igjen. Han ringte politiet og di sa (hadde på høytaller i bilen) noe om at han skulle ta reg nr og levere en annmeldelse. Men, når jeg tok fram en skademeldig og sa vi skulle skrive det, nektet han plent, satt seg i bilen og kjørte. Jeg tok bilde av regnr hans. Hva skal jeg gjøre? Det er ingen stor sak, speilet er enkelt og fikse, men er prinsippet i det. Men, selv om han leverer en annmeldelse så hjelper jo vel ikke det en dritt siden han nektet å skrive skademeldig, eller er jeg helt på jorde? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Siden han tok av fra plassen uten å skrive skademelding så burde dette klasses som hit n` run.... Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Det er det jeg mener også, så han stiller vel mye svakere i den saken uansett om han annmelder meg eller ikke? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Jeg ville ihvertfall vært raskt ute og anmeldt han først! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Stakk han uten å skrive skademelding, har han nok lite å si om du anmelder han ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Anmeld han, evnt gå til avisen og heng ut taxiselskapet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Går det ann å annmelde på grunnlag av å nekte å skrive skademelding altså? Trodde forsåvidt alt det med skademelding hadde med forsikringsselvskapene og gjøre jeg. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Det er straffbart å stikke av fra uhell! Om den ene parten ønsker å skrive skademelding, så plikter den andre å gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Ja, vet det er straffbart og stikke ifra, men viste ikke at så lenge jeg ville skrive skademelding så er han pliktig til å gjøre det :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Det er straffbart å stikke av fra uhell!Om den ene parten ønsker å skrive skademelding, så plikter den andre å gjøre det. Ikke hvis du har forvist deg om at det ikke er personskader (Noe taxisjåføren kanskje gjorde :thumb) Gå til politiet om du vil, men det vil da ikke skje noe.. Kanskje du kunne ha gått til taxi selskapet og forhørt deg med sjefen eller dagligleder der, mulig det er en "outstanding" kar som er klar over situasjonen som vil ordne opp.. Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg