Gå til innhold

Electromotive TEC3

Ranger emnet


vølvø

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by volvogud

du har rett .jeg har alt i fra en b204gt men jeg har en 230 blokk.å med det di tullingene i trondheim som gjorde jobben bremset den 200 hk å ble låft 450hk så di kan ikke jobben sin

 

lovet 450hk?? da skal du ha en rimelig stor turbo + stempler, råder, rådelager, NYTT turbomanifoil, etc.

 

turbomanifoilet på b204gt er restriktivt selv på en b204gt!!

 

mao. du kan ikke bruke det for høy-effekt på en "b234ft"..

rundt 5000rpm ble det restriktivt på en b204gt som sagt ovenfor hadde ca. 200hk.

 

en b234ft med stor turbo skal klare en 340-350hk, men om du skal dra mer ut enn det, må du vel bytte det meste inni blokken tror jeg.

du må også ha et skikkelig turbomanifoil (http://www.lysakerbil.no har inne ett).

 

svaret på din skuffelse er nok:

restriktivt turbo manifoil

for liten turbo(?)

feil tuning :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

en b234ft med stor turbo skal

du må også ha et skikkelig turbomanifoil (http://www.lysakerbil.no har inne ett).

 

Vet ikke om den manifolden som Lysaker har er så rå jeg da men....

Helt lik orginal manifolden, bare feste for turbon....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

lovet 450hk?? da skal du ha en rimelig stor turbo + stempler, råder, rådelager, NYTT turbomanifoil, etc.

 

turbomanifoilet på b204gt er restriktivt selv på en b204gt!!

 

mao. du kan ikke bruke det for høy-effekt på en "b234ft"..

rundt 5000rpm ble det restriktivt på en b204gt som sagt ovenfor hadde ca. 200hk.

 

en b234ft med stor turbo skal klare en 340-350hk, men om du skal dra mer ut enn det, må du vel bytte det meste inni blokken tror jeg.

du må også ha et skikkelig turbomanifoil (http://www.lysakerbil.no har inne ett).

 

svaret på din skuffelse er nok:

restriktivt turbo manifoil

for liten turbo(?)

feil tuning :p

 

Nåja,finns du som har bremset 400hk med b204ft grenrør..visst får man en bedre effektkurve med et bra pulsgrenrør men men..

Om din motor så bremset 200hk ved 1,6 bar er noe helt på bærtur..enten er det noe feil på motorn,eller så er den helt på trynet galt justert..Få noen "SOM HAR PEILING" til å mappe motorn din på nytt..

Dvs i benk med breilambda,banksensor og skikkelig utstyr..

 

Hvilke deler ellers er det på motorn? helalucooler? hvilken turbo?

recept: original b234 topp

b204 innsug+grenrør

Nyeste 230 blokka

550ml dyser

helalucooler

en 19t/kkk 24

datasprut

stålråder

 

Hvis du får denne motorn skikkelig mappet,har du garantert 350hk.skal du passere det,blir turbo/dyser noe i minste laget.grenrør bør du også bytte..

finns en hel del av dem som har prøvd et utall forskjellige oppsett

rundt dette temaet og GARANTERT har ingen fått til så dårlig resultat som 200hk/1,6 bar...

 

Kom igjen nå med hvilken turbo osv du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe vi ikke får vite her..

1.6 bar ladetrykk gir over 200hk på en 50cc moped motor omtrent da :D

 

Ingen av mine kamerater har noe annet enn lovord om Autotrim og Haugen iallefall.. foruten at "ting tar tid" hehe

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bremseark hvor min motor bremser 171.0kW (232.9Hp)ved 5.795 omdr. Og 295,5 Nm ved 4.825 Ved 2.400 er det ca 280Nm.

På hjulene har jeg 179,5 Hp

 

Motoren;

 

531 Topp, porten org ventiler, fjærer.

B230Fk 96 Blokk

Org 740 (ET) grenrør

Garret T03/Ar42-Trim 60

Chip(brent av de som bremset)

Lader 1,1 som maks.

Bilen ble bremset i september -03, går fortsatt bra, men som fryktet er IC sprengt lekk, Lader nå 0,7 i stede(Ic klarer ikke å lade opp mer)

KJEDELIG, Ny hel Ic er på ønskelista. sammen med Datasprut og grenrør og turbo, håper å kune lade ca 1,5 og bremse litt mer hester....

 

Noen synspunkter eller noen med grenrør og turbo og selge?

Bilen er teste på en "Dynnometer" maskin(er det ikke det den heter da?)

 

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ola hva vil du vite? tore å geir har ikke greie på hva di driver med.å gjorde ikke som di sa di skulle gjøre.di ville ikke svare meg på hva di hadde gjort inni motoren så jeg åpnet den der var alt orginalt bare freset spor i stempler til 16v toppen.å det får man ikke 450 hk av.dette er 5 år siden bilen har stått siden blei dritt lei kan du si. har solgt all dritten nå å begynt på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvogud

du ola hva vil du vite? tore å geir har ikke greie på hva di driver med.å gjorde ikke som di sa di skulle gjøre.di ville ikke svare meg på hva di hadde gjort inni motoren så jeg åpnet den der var alt orginalt bare freset spor i stempler til 16v toppen.å det får man ikke 450 hk av.dette er 5 år siden bilen har stått siden blei dritt lei kan du si. har solgt all dritten nå å begynt på nytt

 

Jeg vil vite hva som kunne for at motoren ikke bremset over 200hk med så høyt trykk..

 

å påstå at tore østhus ikke vet hva han driver med, sier mere om anklageren.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt hva orginalt inni motor han som har tatt over tåppen lurte på om den var portet med hamer å meisel.har en kompis som bygde en opel motor der virket ikke den heller i vertfal ikke lenger en 30 min får den dro til helvete.har enda ikke sett en bil med motor fra dem som virker geir må vel stå for det meste at den ikke virket

for meg. for han har ikke mye peilign på det han driver med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver som har et snev av peiling, og som har snakket mer enn to minutter med Østhus skjønner at den karen har stålpeiling på hva han driver med. Har selv sett minst 20 topper av forskjellige merker som han har portet. Fra saab 8v via cosworth og m3 til Lamborghini, Og alle har vært nær perfekt etter mine øyne.

Og hvis du tror at et polert innløp er det som flower best, så har iallefall ikke du dekning for å uttale deg om arbeidet til Østhus og autotrim. Har du bedt om H-profil råder og smidde stempel, så kan jeg ikke skjønne at Tore har drevet med lureri og satt inn org greier istedet. Slik jeg kjenner han, så kunne det ikke falt han inn å prøve på et slikt idiotisk stunt...

På meg virker det som Tore legger ganske mye ære i arbeidet han utfører. Eneste negative jeg kan si om autotrim er at det kan gå litt lang tid før man får varene, men til gjengjeld er det skikkelig bra.

 

Haugens boost i motsetning har jeg ikke så mye fint å si om, har hatt lite med han å gjort, men inntrykket jeg sitter igjen med er ikke altfor godt dessverre.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det men det arbeidet han gjorde for meg å min kompis var ikke bra.sån er det bare.å det hvar vel geir som styrte all min bygging der oppe di ville ikke svare på hva di hadde gjort så jeg måtte åpen den for å se det var trist.når man kaster penger ut av vinduet blir man grinete å jeg har ikke et godt ord å si om dem.:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvogud

mulig det men det arbeidet han gjorde for meg å min kompis var ikke bra.sån er det bare.å det hvar vel geir som styrte all min bygging der oppe di ville ikke svare på hva di hadde gjort så jeg måtte åpen den for å se det var trist.når man kaster penger ut av vinduet blir man grinete å jeg har ikke et godt ord å si om dem.:mad:

 

vel.. hvorfor gjorde du ikke noe med saken, om den ligger ann slik du sier?

 

du må vel ha hatt vett nok til å fått skriftlig hva du betalte for?

 

om de har frest, er det nok for å senke komp.

http://www.ovlov.net sier dog at man kan kjøre med org. ventiler..

 

oppskriften er ganske enkel, som nevnt tidilgere i thread:

 

b234 topp (orginal)

b230 blokk (nyere = bedre)

en liten dings for å stramme kamreim (http://www.ovlov.net selger denne)

helst et custom turbomanifoil

en turbo

 

så sier ovlov.net at man bør bytte innsprutet også. feks. megasquirt (ca. 2000kr, om man lodder selv).

 

jeg snakket med en svenske som kjørte på org. ecu til ft'en, han chippet den selvsagt, men..

 

han sa han dro ut en 300hk, men jeg vet ikke om det var "cosworth hester" (skrevet med gaffel) eller ekte hester.

man skal iaff. klare å dra ut 350hk med en stor nok turbo og den kombinasjonen.

 

jeg er usikker på hvilket ladetrykk..

 

men.. det finnes benk-papirer på http://www.ovlov.net (de har restriktor, dt er derfor de må ha vann-innsprut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår