Gå til innhold

varmeapparat!

Ranger emnet


gunnersaurus rex

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi A6 1995-modell, C4 2.0. Siden jeg fikk den har varmeapparatet hvert dårlig, for 1-2 år siden fikk jeg en ganske bra varme etter kjøring i 10-15 min. Men det siste året har det blitt værre, den gir såvidt en liten lunk på max. Termostaten er så og si ny osv. Vet at det ikke er noe elektrisk, det yter maks men det kommer ikke noe varme. Kan det kanskje være tett i varmeregistre elns? Har ikke så my peiling på bil! Hvis noen andre har hatt lignende problemer med bilen, hvordan løste du det? Har noen evt tips og fremgangsmåter til meg?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er tempraturen inn på varmeregistret? Har du blandet kjølevæske av forskjellige farger, evt byttet farge?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner det ved å ta på slangene. Du har tur og retur. Men du kan begynne med å lufte skikkelig. Finnes mange tråder om det. Funker ikke det, så kan du rense kjølesystemet med rens for å fjerne avleiring etter kjølevæska. Hvis slangene til registret er varme, er registret defekt og må byttes, evt. så er det et spjeld som står feil.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har klimadisplay og ikke disse vri knottene kan du lese ut feilkode!

Jeg har samme problem med min '92 S4 nå..

Har hatt det og fikset det 4 ganger tidligere også :)

Hos meg er det spjeldet eller motoren til spjeldet som henger!

Har da tatt ut motoren og kjørt den med en omformer slik at jeg veit den virker, satt den tilbake og da funker varmen veldig bra! :)

Men hvis jeg stiller ned varmen så får jeg kald/lunken luft igjen..

 

Link til fremgangsmåte for å lese feilkoder :

 

http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1306/a1306.php&var=

Endret av Wildzor

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår