Gå til innhold

Byttet motor!

Ranger emnet


thinkless

Anbefalte innlegg

Hei! har en Omega 2.0 16v, 96mod. Forrige uke gikk motoren til helvette, og jeg måtte bytte. Kjøpte en brukt motor hoss et bil-demonteringsfirma. De sa at det skulle være samme motoren som jeg hadde. Da jeg fikk tatt ut den ødelagte motoren, så jeg at bunnpannen var ikke lik på motorene. På den nye motoren, var det ikke clutchhus, som dekket over hele klutsjen slik som det var på den ødelagte. Prøvde å bytte bunnpanne, men skruene ble for tjukke mot blokka.

 

Nå har jeg montert den og bilen starter og går, men motorlampen lyser. Vi fant ikke ut av kamakselføleren, og fikk ikke koblet på den ettersom ledningene passet. Har lest litt at bilen ikke går mer en 4000rpm hvis ikke denne er koblet til, men det gjør den.

 

Bilen går ikke som den gjorde før, den fusker, og drar nesten ikke i det hele tatt med lavt turtall.

 

Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av thinkless
lol, typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kansje vært en ide å sjekka motornummeret FØR du heiv i den nye motoren? Du fikk ikke koblet på kamakselføleren til ledningsnettet i bilen?

 

Hvis ledninger fra motoren ikke passer til bilen hadde jeg røska ut hele motoren igjen og bytta over alle følere fra den gamle motoren, og fått alt likt som det var før.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har nettopp gjort samme operasjon selv. hvis bunnpannen er litt "flatere" e det en nyere motor enn de første med litt "rundere" bunnpanne.

Det ble forandring på kamakselsensoren slik at du må bytte pluggen.

Hvis motoren du hadde i bilen gikk skikkelig er det vel bare å bruke de følere og el som sto på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår