Gå til innhold

Hugoh:Toyota Camry fra sliten taxi til brutal bilstereobil

Ranger emnet


Hugoh

Anbefalte innlegg

så har jeg fått bestilt nye deler til blokka og slipt,pussa gnidd og vaska meg ihjel pokker at jeg var så dum og parkerte glassblåsern ute i vinter men men :S

 

Etter mye om og men så har jeg da fått skrubba og fått på noe farge på blokka og ikke det jeg ønska men eneste varmebestandige nogenlunde folkelige fargen da :)

 

Motorblokka rengjort og lakkert klar for honing og oppbygging.

 

180815_10150122539591251_629951250_8212927_6603452_n.jpg

 

Motorrommet litt mer komplett med ekstra vifte så en får litt mer kjøling i og med at turboen vil lage litt heitere liv her

 

166852_10150122539921251_629951250_8212937_1352566_n.jpg

 

et til fra andre siden, alle småbraketter har vært slipt vaska og lakkert opp igjen

 

167003_10150122540161251_629951250_8212942_7487432_n.jpg

 

blokk uten maskering :)

 

163792_10150122540401251_629951250_8212951_6371089_n.jpg

 

Artig fikk lånt meg micrometer her og målt blokka er faktisk utrolig lite slitt til å ha rulla over 300 000 ifølge speedometeret men fint for meg slipper i alle fall og borre denne kan heller bruke litt ekstra kroner på toppen og det er jo der det er mest og hente ifølge de vise herrer på andre siden av dammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tumbs up ! :)

 

kunne du forklart litt mer ka deler og styling du bruker? :)

 

Mvh Nybakk

 

Tja litt kan en forklare, er jo mye stål og div, kjøpt på lokale stålforhandleren da når det gjelder byggematrialer.

 

når det gjelder laserskjærte detaljer rammer o.l så er det gjort hos Norax på Tynset.

rustfrie bolter og skruer samt mye av forbruksmatriellet er kjøpt på biltema etc.

 

Lakken er levert samt utvendige lakkjobben blir gjort av Larsen & Waagan på Tynset.

 

Mer særeegne deler som bremsedeler stab stag o.l som ikke blir laget selv, er kjøpt på, Toyota forhandleren slettum bil på Tynset, Cylmo i trondheim eller motorteknikk i oslo, eventuelt bla via e-bay på nettet å fra usa/england alt ettersom hvor man finner de som produserer og lager skikkelige deler til denne bilen vilket ikke er nødvendigvis enkelt.

 

Styling produkter, seter, belter, lys etc, er for det meste levert av BS-Bildeler i sandefjord, autostyle stoler scoop, Erebuni Styling(ikke i prod lenger)NYUSA, Lydkomponenter er levert av Tynset Bilstereo, Stinger, Bilstereosenteret(tidl Installbay), Pioneer.

 

Av Lydprodukter er det Hertz Mille sub, mellomtone, midbass, diskant, Pioneer ODR cd spiller og dsp/digital sound prosessor, Audison VRX forsterkere, alle kabler og koblingsutstyr fra Stinger (audicom) samt batterier.

 

Ellers som nevnt så blir det en del hands on / customproduserte løsninger, med matrialer fra nærmiljøet men i verste fall må man litt rundtom for å få tak i alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
;) har du gitt opp eller? har vært så stilt i det siste:O

 

Neida :) venta på en del deler, noe har kommet noe leter jeg etter, vært på en del kurs i det siste å måttet ta i litt ekstra på mitt eget firma samt jobba ved siden av så da blir tiden litt knapp.

 

Også jobbe jeg med og få litt oversikt på maskinering og råder stempler etc, desverre så er ikke dette bare bare når det gjelder aktuelle firmaet tror de har litt mye og gjøre om dagen men dem er flinke så er vel verdt og vente på utfra ryktet dem har.

 

Digger prosjektet ditt! :D Liker alt du gjør med bilen! :thumb

Spiller sikkert bra det anlegget du har stappa inn i den! :D

 

Tja grunnsuset låter bra i alle fall er jo litt røft montert forløpig men gleder meg til og tweake det ja :)

 

blir bra

 

Takker håper på det i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei :)

 

Både ja og nei, det kommer da noen deler i ny og ne, noen riktige andre gærne, å funnet ut hvem som skal gjøre maskineringen for meg, men samtidlig så er det en tøff start på året for meg som selvstendig næringsdrivende så jeg har måttet vente med større ting som motor og lakkering desverre, økonomiens strekker ikke til...

 

så kommer litt bilder av dashbord og slike ting etter hvert er det jeg holder på med, er ikke så dyrt og slipe sparkel og støpeplast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei igjen :)

 

Dette har jo tatt litt tid men det er litt mye med eget firma og appåtil sykmeldt nå om dagene, jeg holder på å bestiller en del deler til motoren så nå blir det litt motorbygging og div da:)

 

535159_10150806664296251_629951250_11998170_1571948176_n.jpg

 

så holder jeg også på med dashbordet enda, men begynner å nærme seg da:)

 

538701_10150804239171251_629951250_11989260_1529781004_n.jpg

 

så håper at jeg ikke blir sykmeldt mer en 2 mnd men men......

vi får se, skal sende blokk og div til prep så blir det bra er jo nye råder, turbo, intercooler og mye annet småtteri så nå blir det mer oppdatteringer forhåpentlig utover :)

 

Forløpig i og med at en ikke får belaste den skada handa så skal jeg undersøke litt om han som skal lakkere for meg er villig til og gjøre det ytre tilpassninger som jeg har igjen i tilegg til og lakke så skjer det noe mens en går her å trampe da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei å hopp:-)

 

Det går smått men fremover her også :-)

Håper på litt hjelp i morra sida denna arma mi er heller dårlig til å trekke noe skai om dagen, får jeg den hjelpa så skar vi gjør et realt forsøk på å trekke dashbordet samt å få det på plass i morra:-)

 

Da kan jeg få begynne å montere litt høytalere å slikt:-)

 

Har igjen å gjøre om litt på ledningsnettet rundt tenningslåsen, montere ny startsperre samt kople inn styringene til sentrallåsen å legge klar styringene til belysning inv å div da:-)

 

Men er i full sving:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det endelig med mer eller heller mindre hell, lim sprøyta streika, limet måtte pensles med heller blandet resultat, skaien snurra seg, å krølle seg på feil steder til feil tid så det må nok også lages noen deksler etter jeg måtte bare skjære vekk det meste..

 

Noen pasningsfeil ble det og så får se hvor lenge en har det slik men får prøve å finne noen løsninger :-)

 

Alt i alt er det bedre en det så ut som det kunne bli ei stund der, og takk til bestekompisen som kom å bisto det meste :-) dette hadde ikke gått med ei frisk å ei dårlig arm alene :-)

 

556765_10150945702891251_629951250_12229468_2006726851_n.jpg

 

546385_10150945707436251_629951250_12229484_1798149786_n.jpg

 

550619_10150945703561251_629951250_12229471_1997235964_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår