Gå til innhold

Trenger hjelp med innstillinger på hjemmekinoforsterker..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Yamaha RX-V465 forsterker som jeg nettopp har fått tilbake fra rep/service, da den plutselig kutta under musikkspilling. Fikk den tilbake nå nettopp, og har koblet opp alt slik jeg hadde det før, å er jo elendig lyd.. Har innstilt den slik jeg hadde den før jeg sendte den inn på rep, men har fått noen flere menyer jeg ikke skjønner dritten av.. :P

 

Mulig disse gjør at jeg får lyden min tilbake slik den var før rep? Er blant annet en EQ på den nå. Før hadde jeg bare en sånn "forhåndsinnstilt" EQ, der jeg kunne velge mellom noe jeg ikke husker hva het, mens nå har jeg at jeg må stille inn hver enkelt Hz..

 

 

Noen som kan hjelpe meg med innstillingene på denne?

 

Forresten, så står det i bruksanvisningen at jeg kan få opp en meny på TV'en ved å kjøre en hdmi-kabel fra forsterker til TV, men dette får jeg ikke til å funke.. Noe hjelp å få der også?? :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor miccen er hen, da jeg har flyttet ett par ganger siden jeg fikk forsterkeren, så. :P

 

Nei, jeg er ikke helt sikker på hvor jeg så dette, om det var i bruksanvisningen eller han duden på Elkjøp som jeg kjøpte forsterkeren av som sa det, er usikkert, men jeg vet at jeg har fått med meg at det går om man tar en hdmi-kabel fra HDMI OUT bakpå forsterkeren, inn i TV'en, og trykker på "Top Menu" eller "Menu" ca midt på fjernkontrollen. Rett til venstre av "Mute".. Men dette skjer ikke hos meg.. :| De to meny-knappene har ingen funksjon what so ever her.. Men dem må da være til noe?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår