Gå til innhold

Flytting av baksetet bakover i en hiclass 97 2,4TD

Ranger emnet


Justin

Anbefalte innlegg

Har en slik "kombi" med fast "3 seters benk" og plexiglass bak. Det ganske liten plass i baksetet og kunne tenkt meg å flytta seteraden bakover et stykke. Er det noen som har erfaring med dette? Ser ut som jeg må la selve metall ramma for benken stå der den står i bilen og skjære/sveise plass til at seteraden kan flyttes lenger bak i ramma.. Noen som har gjort dette? Er det noe byrokrati som også må inn i bildet?

 

mvh Justin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nok registrert som kombi, dette ville vel si at en viss prosent av bilens lengde måtte være varerom, og vare- og passasjerrom måtte adskilles med en kraftig vegg. Tror ikke du kan flytte denne uten videre, men hvis bilen har vært i Norge i over 10 år så skal det være avgiftsfritt. Men du må nok belage deg på å vise bilen, og få nytt vognkort. Jeg ville begynt med en telefon til Statens vegvesen før jeg gjorde noe mer...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nok registrert som kombi, dette ville vel si at en viss prosent av bilens lengde måtte være varerom, og vare- og passasjerrom måtte adskilles med en kraftig vegg. Tror ikke du kan flytte denne uten videre, men hvis bilen har vært i Norge i over 10 år så skal det være avgiftsfritt. Men du må nok belage deg på å vise bilen, og få nytt vognkort. Jeg ville begynt med en telefon til Statens vegvesen før jeg gjorde noe mer...

 

+1

 

 

Pass på, Norge har lover mot alt^^

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min far sin Hiace var opprinnelig kombi, men endret til personbil. Han byttet ut skilleveggen og de originale (DRITT) setene bak med originale Caravelle bakseter (meget komfortable).. Husker ikke hvor langt bak han flyttet setene, men det er veldig behagelig å sitte der nå. Men jeg må si at dette absolutt ikke var lett.. Vi måtte sveise nye fester, tilpasse nye setebelter (fra Caravelle) og såklart få det godkjent hos biltilsynet (alt ble sjekket nøye!). Men jeg må definetivt si at det var verdt alt stresset.. :)

post-5927-1380485314597_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår