qutix Skrevet Desember 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 Hallaisn! I over lengre tid har jeg hatt litt problemer med bilen min. Golfen har begynt å drukne av ved tomgang, dvs. hvis jeg trør inn kløtjsen så går turtallet helt til null! Har hørt litt rundt om at det kan være tenninga, skal bytte plugga, pluggledninger ect. Fant ut at det "røret" som er under luftfilterhuset som går til motoren hadde litt hull i seg. Noe andre tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 (endret) Falsk luft (vakumlekkasje) er første trinn å sjekke ved dårlig tomgang og ujevn gange. Sjekk vakumslanger, spesielt til bremseforsterkeren, og gummiflensen under forgasser / innsprutenhet. Veivhusventilasjon kan også gi krøll. En i familien klagde over veldig ujevn gange på sin Golf3. De hadde slitt med å kjøre 50 mil. Tok meg 30 sekunder å finne feilen da de kom hjem - manglet oljepåfyllingslokket :) -- Endret Desember 28, 2010 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Takk for svaret. Men har ingen aning på kordan slanger jeg skal sjekke ut. Legger ut ett bilde av motoren, så kan du jo vise kordan slanger som må sjekkes? :) *ps: Bilen går mye jevnere nu etter jeg tetta igjen hullan på luftfilter-slanger :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 - Skal den demper greia stikke så langt opp? Eller må den strammes?? - Noen som kan ha noe aning kor all den olja kommer fra?? - Også, kordan slange ska man sjekke om dem e morkna elns?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg