Gå til innhold

Eksror som gjør at bilen høres ut som dette:

Ranger emnet


Casak

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan kan man få en Toyota Carina 1.8 med 7A-FE (bensin uten turbo) til å høres ut som dette:

? Har selv akkurat samme bil, men høres ikke slik ut når jeg gir gass.

 

Er det bare eksosrør som er blitt brukt, eller er det hele eksosanlegget(potte med eksosrør) ?

 

Veldig gira på å få en slik lyd, høres skikkelig gromt ut. Desverre har jeg ikke en garasje, så får ikke sveiset og kappet ihop eventuelle eksospotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

 

Men vet dere om noen som passer til bilen min? Har sett på Borla, hvor det er universal, og Magnaflow(bilen min er ikke oppgitt der).

 

Eller er det like greit å gå for en fra biltema, noe sånt som dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Tuning/Eksosror/Sportslyddemper-karbonfiber/ ?

 

Litt usikker på hva jeg skal se etter :P

 

Men kan vel ikke bare fjerne lyddemper? Da går vel støynivået over lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjæææ... kommer jo litt an på da :) Jeg har 3" fra manifolder og hele veien ut på 928'n min, men den har riktignok 4,5l V8 da.

 

 

Forferdelig morsomt, men litt i overkant støyende... :D Blir nok en liten potte på enden, før sommeren.(seven' min som er tunet til 98-99dB, blir som reine elbilen i forhold)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

 

Men vet dere om noen som passer til bilen min? Har sett på Borla, hvor det er universal, og Magnaflow(bilen min er ikke oppgitt der).

 

Eller er det like greit å gå for en fra biltema, noe sånt som dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Tuning/Eksosror/Sportslyddemper-karbonfiber/ ?

 

Litt usikker på hva jeg skal se etter :P

 

Men kan vel ikke bare fjerne lyddemper? Da går vel støynivået over lovlig?

Støynivået blir jo over lovlig uansett om du setter på den fra biltema?

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den? Tenkte å sette den på bak potta jeg? Iom at det er lyddemping i det røret skulle den da bli bare lavere??

 

Eller skal den erstatte potta ?:Z

Du skal jo bare ta av den bakpotta som sitter på nå og sette på den du skal ha...

Hvis du skal ha den til å bråke sånn som den må du fjerne bakerste lyddemper og katalysator.. bare lyddemper bråker ikke så mye som den på filmen.. Den skarpe lyden da han slipper gassen får du ikke hvis du ikke fjerner kat'en :)

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakpotta er den ovale avlange 'greia' under bilen, ganske langt bak? Er et rør, også er det den avlange ovale potta(?) og bak der eksosrøret. Jeg skal fjerne hele potta(?) altså den ovale, og sette på den der?

 

Men hvordan beholder jeg katalysatoren? Er ikke den inni den ovale avlange potta? Eller er den framom den nermere motoren I eksoskanalene?

 

Aha, jeg skal ikke fjerne eksospotta(lyddemper/muffler), men bare det som er bak eksospotta? Altså eksorøret? Er det slik å forstå? Trodde jeg skulle erstatte muffler/eksospotte med det eksosrøret fra biltema(trodde det var en slags muffler iom at den hadde innebygd lyddemping) :P

Endret av Casak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? den linken så du har te biltema viser biltema sin sports eksospotte! e bare brukt et annet navn, lydpotte, eksospotte, lydemper alt e det samme.. Du kappe av røret så rett foran eksospotta di (Den bakerste potta å framforbi vil sei det så ligge nærmest fronten på bilen, den framover)Så får du litt mer bråke lyd. Litt usikker på om den passer på sånn at du bare kan klemme den på, men hvis ikkje må du få noen te å sveise den på for deg. Så må du lage te nye fester så den henge under bilen å peker litt ut bak, så alle kan se at du har en sports potte på ;) Kat'en er katalysator, den ligger som regel nesten rett etter eksos kommer ut fra motor. Ca der så traversen framme er, eller rett bak framdekkene (hvis du trekker en linje mellom de) Ser ut som en liten mini potte, hvis du ikkje har lambda sonde bak den(En sensor så e skrudd inn rett bak) så kan du kappe den rett av å erstatte den me et universal rør fra eks. biltema ;) Hvis du har en lambda på eller rett bak så må du sveise på en mutter i det universale røret å skru lamda inn der.

 

Hvis du har flere eksos potter imellom lamda å den bakerste potta så erstatter du de me universal rør! så ska du se at du får god lyd til slutt :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakpotta er den ovale avlange 'greia' under bilen, ganske langt bak? Er et rør, også er det den avlange ovale potta(?) og bak der eksosrøret. Jeg skal fjerne hele potta(?) altså den ovale, og sette på den der?

 

Men hvordan beholder jeg katalysatoren? Er ikke den inni den ovale avlange potta? Eller er den framom den nermere motoren I eksoskanalene?

 

Aha, jeg skal ikke fjerne eksospotta(lyddemper/muffler), men bare det som er bak eksospotta? Altså eksorøret? Er det slik å forstå? Trodde jeg skulle erstatte muffler/eksospotte med det eksosrøret fra biltema(trodde det var en slags muffler iom at den hadde innebygd lyddemping) :P

 

Her ser du et eksempel. Nederst "originalt" anlegg, øverst nytt.

 

149127_452496311611_547141611_5875474_6506973_n.jpg

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår