Gå til innhold

Depollution System Faulty

Ranger emnet


meretefb

Anbefalte innlegg

Mannen skiftet plugger, og jeg kjørte til mine foreldre på julaften. Feilmeldingen lyste enda, og på veien fylte jeg bensin. I dag da vi skulle hjem, så såg jeg at feilmeldingen/lyset var borte. Så jeg vet ikke om det var de nye pluggene eller at jeg fylte fult med bensin. Men nå er det borte, en så lenge eller?

Peugeot 307 sw 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis en liten elektronikkfeil i motorstyringa, det kan ha vært dårlig kontakt for eksempel. Hvis lampa slukker av seg selv er alt vel og bra.

 

Mannen er ikke så glad for alt eletronikken i bilen. Han er eletriker, men er vant til å mekke på gamle biler. Får håpe det ikke kommer tilbake.

Peugeot 307 sw 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også elektriker, og deler samme oppfatning som mannen din :D

 

Har flere ganger opplevd at diverse gule lamper lyser på de nyere bilene jeg har hatt. Stort sett så slokker de av seg selv. Plagsomt er det uansett, og det burde ikke være sånn.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det kom tilbake en dag. Og da hang antispinnen seg opp og. Ble litt humpete tur, men jeg kom meg bort til jobben. Var innom med papirer og da jeg kom ut i bilen igjen så lyste ikke antispinnen, men bare "motorlyset". Så da valgte jeg å kjøre å storhandle. Da jeg skulle hjem fra butikken kom det ikke på igjen.

 

Vi skal ha bilen inn på verksted og skifte bremser, så vi får høre med de om dette og da.

Peugeot 307 sw 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og lurte på hvilken bil dette gjaldt. Syntes det lignet litt på Peugeot 307 på avataren, så ser jeg på trådoversikten at denne er posted under Peugeot 307. :roll:

 

Men, er det en dieselmotor eller en bensin motor.

Skrives lenger her oppe at du fylte bensin og mannen din skiftet plugger, så jeg går ut i fra det er en bensinbil...

 

Var en kollega som var plaget med at katalysatoren gikk tett, på en diesel 307. Vet ikke om det kom opp gul motorlampe, men han sa at dem hadde vært ut og inn av verkstedet utan at dem fant årsaken.

 

Det som var at kollegaen min syntes bilen dro veldig dårlig. Motoren ville ikke opp i turtall, nesten som pustebesvær.

Han fikk vel tips om at katalysatoren var så godt som tett, så han dro til en oversiktlig strekning (merk: ikke lov å bryte fartsgrensene!) og dro den helt ut på girene. VIKTIG Å HA DRIFTSVARM MOTOR FØRST!! Man skal aldri ruse motorn, når den er kald.

Han gjentok dette, og til slutt så "slapp" motorn. Da han ser i speilet, ser han bare en masse svart røyk etter bilen.

 

Det viste seg at katalysatoren var helt igjen-kokset. I ordets rette forstand: Daukjørt. :)

 

Dette kan forekomme på biler som kun småkjøres, aldri trekker tungt og motoren aldri "brukes". Man er bare nødt til å gasse på skikkelig i ny og ne.

 

Håper dere finner ut av dette, og at det ikke koster. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Har en peugeot 207,pellution systemet slår seg inn å motor lampa mi lyser,har hatt bilen min på verksted å dær sa dem at det Hvar egr ventilen som Hvar årsaken til dette, og har skiftet til en helt ny egr ventil,men alikavel så forsetter motor lampa og lyse å det kommer opp igjen pellution system falluty.hva kan årsaken til feilen ligge selv om jeg har skiftet egr ventil som Hvar hovedproblemet til at pellution system slår seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår