Gå til innhold

Hvem har skyld?

Ranger emnet


lotte

Anbefalte innlegg

Lurer på hvem som har skyld av meg og naboen?

 

Bilen var snedd fast slik at jeg ikke klarte å rygge ut av parkeringsplassen. Jeg bor innerst i et rekkehus bestående av 3 hus. Så jeg spør naboen om han kan hjelpe meg å kjøre den ut (voksen mann på 40år). Han hjelper meg å måkke fram bilen og sier at nå kan jeg kjøre. Jeg (nysjafør) spør om ikke han kan rygge den ut, med tanke på hans erfaring. Han setter seg i bilen og prøver å rygge den ut, det går ikke så vi begynner å måkke mer. Sånn holder vi på noen ganger før jeg sier at jeg går inn for å ringe jobben (om forsinkelse) og moren min om hjelp. Det gjør jeg. Etter noen minutter ringer naboen på døra og forteller at han har fått løs bilen, men at den ble for inn i murveggen. Det som har skjedd er at: jeg har gitt beskjed at jeg går inn for å ringe hjelp, han tar å fester sin bil i min, drar den opp (uten at noen styrer bilen) og den sklir inn i murveggen. Skadene er på 13000 og jeg vil helst slippe å bruke forsiktingen (mtp bonus).

Hvem har skylden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har skylden. det er ikke tvil om. med tanke på at han ødla bilen din. men det finnes jo mange kjipe folk da' date=' så du får bare prøve å se om dere kan få spleise på det. med mindre han betaler for alt![/quote']

 

Takk for svar :) Er det mange andre mener som jeg har pratet med, mens andre igjen mener at siden han hjelper meg så er det jeg som står til ansvar. Kan jeg kreve at han betaler hele beløpet, eller må det gå på forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig naboen kan klandres, og sies å være litt eller mye skyldig, eller medskyldig i skaden.

 

Siden han stilte opp, på oppfordring, for å hjelpe, er det imidlertid vanskelig å gjøre ham økonomisk ansvarlig.

 

Skade til 13000 er neppe lønnsomt å ta på forsikringen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ba han rygge for deg så tror jeg faktisk en advokat ville sagt at det var din egen skyld.

 

Men at naboen dro ut bilen din med sin egen uten din viten vitner om grov uaksomhet fra din nabos side.

 

Jeg tror jeg ville tatt dette med han og funnet en midelvei hvor ingen av dere lider mer en nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår