Gå til innhold

JonVat

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JonVat

  • Bursdag 10/28/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    RC Biler i Large Scale
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker Delelager
  • Motor (eks 1.6)
    1,8
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

JonVat's Achievements

  1. Knallfin info på denne siden :) http://www.bilbane.no/
  2. http://www.rc-land.no har og Traxxas. De jobber med nettsidene men de har butikk rett ved Smartclub hvor de og har innendørsbane. Smallvollveien 63B 2 etasje Fikk meg et sierra Coswort kaross fra de :)
  3. Siden du ba han rygge for deg så tror jeg faktisk en advokat ville sagt at det var din egen skyld. Men at naboen dro ut bilen din med sin egen uten din viten vitner om grov uaksomhet fra din nabos side. Jeg tror jeg ville tatt dette med han og funnet en midelvei hvor ingen av dere lider mer en nødvendig.
  4. Her er vår familiebil Ford Focus C-Max 2.0 TDCi 2005 Mye gjort og 1 ting gjenstår ca 40mm senking men ikke før sommeren kommer. Svoger gikk netopp til innkjøp av en Focus han og :)
  5. Han her draperer og lager deler spes til bmw og audi da. http://kim.fg-racing.net/ holder til på elverum
  6. Satt og surfa etter suber og kom over denne http://www.oslobilstereo.no/tilbud.html
  7. Høres nesten ut som om du har dieselmotor. For siden det kommer varme på HI så kan det virke som om du har PTC element som gir et ekstra piff i varmeapp.
  8. Har sett på etpar focus og Volvo at det samler seg mye møkk i tannhjulet ute ved hjulene. Så en god renspyling av tannkransen kan være et sted å begynne
  9. Hei alle sammen. Jeg har en 2005 C-Max hvor jeg siden jeg fikk bilen i desember har jeg slitti med dårlig mottak. Radion som satt i var en Blaupunkt Travelpilot EX (Orginal) Jeg har. Skifta antenne og fot.(Orginal) Skifta ledning fra taket og ned i radioen (Orginal) Etter mye om og men fikk jeg ny radio av selgeren, Pioneer F10BT. Men fremdeles er Mottaket dårlig uansett hvor jeg er. (Bor i Oslo) Tenkte så at den gamle antenna fikk støy fra GPS mottageren som sitter i antennefoten på denne bilen som jeg nå ikke bruker, bytta da til ny antenne/fot for å få en standard FM antenne. Fremdeles er det dårlig mottak og det driver meg til det glade vanvid. Nå så har jeg søkt og leita på nett etter mulige feilkilder, Har ettermontert xenon men det er samme om lys er av eller på. En annen ting jeg fant ut er at Ford sin antenne er på 150 Ohm, men så leser jeg manualen til radioen og der står det anbefalt 75 Ohm. Kan det være slik at jeg bør bytte til en uorginal antenne med 75 Ohm eller har ikke dette noe å si. Den 27 går jeg over til onecall og vil da kjøre radio via iPhone da datatrafikk er gratis ut året. Men det er jo ingen permanent løsning. Trenger tips her folkens for dette påvirker og Navi delen i radioen da den henter TMC mld for å la meg slippe kø/ulykker.
  10. Jeg har 1 stk orginal (1390853) reservekanne på 7L til Volvo. Det er orginal del og aldrig brukt, i eske med alle deler, Helletut, posen til tuten, skruen gjenom reservehjulet. Denne er for montering i reservehjulet på f.eks 240 260 og flere andre. Har googlet opp og ned ang pris på denne men finner ingen pris så kom med bud. Vil anta at dette er noe for den som vil ha alt det orginale til sin orginale bil, det er mulig jeg husker feil men mener denne type reservekanne kom orginalt med til Volvo 260. Jeg er å treffe på mail mobil@fg-racing.net (tlf epost) Bor i Oslo 93203875 Gi bud
  11. JonVat

    Fusk 2,0D

    Ved renbrenning så vil motoren gå dårligere, det sprøytes inn ekstra diesel etter tenning som skal være med til partikelfilteret. renbrenningen holder på i ca 20 minutter om jeg ikke husker helt feil og oppnår en temp på 600+grader så ja det kan lukte. Det er viktig når renbrenning starter at man fortsetter å kjøre i ca 20 minutter som renbrenningen krever og ikke blir avbrutt. renbrenning starter et sted mellom 500 og 1000km alt etter hva sensorene i DPF sier og kan være i opptil 20 minutter. Feiler EGR så vil motoren gå som en dass om den går i det heletatt. Ang klasser, dyser skal ikke mikses om da de er tilpasset og programert inn i bilen, en kl5 dyse skal ikke byttes ut i en kl3 dyse uansett. Dette er pga Euro 3/4/5 miljøkrav. På Volvo i norge så er det nærmest KUN KL5 dyser på V50 dette finner du og i VIN nr på bilen. YV1xxxxXxxxxxxxxx Der vil det stå 3 / 4 / 5 på din bil i 2012 skal det etter planen stå 6 som er enda strengere miljøkrav. Jeg er helt sikker på at det du opplever er renbrenning av DPF det kan/vil lukte noe men skal ikke være til noen stor sjenanse for føreren. Det er en annen prekær ting ved parkering etter endt renbrenning, det blir sinsykt varmt så dbilen bør kjøres noe etter renbrenning, dette for å kjøle ned DPF så pass på om du parkerer oppå masse løv/tørt gress rett etter renbrenning. :fire: I Euro6 er det snakk om egen diesel forstøverdyse som kommer montert i eksos før DPF for enda mer effektiv renbrenning.
  12. JonVat

    TDCi Fusking?

    Ville sjekket at Actuatoren til turboen var i orden samt sjekka kamakselsensoren.
  13. Det er til HTC, iPhone, Nokia, Androide osv Står mer detaljert i forumet dems
  14. Har jo litt å si at det blir en "lek" å lese forumet på tlf om det blir f.eks tapatalk. Tapatalk støtter og de fleste forumløsninger Simple Machines Forum IP.Board phpBB vBulletin V3,7 V3,8 og V4 og Mange tlf f.eks iPhone, BlackBerry, Android and Nokia
  15. Ja sånn rappa de delebilen min :( Det teite var jo at jeg var på ferie og så aldrig noen lapp på ruta.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår