Hei igjen. de har ikke nevnt EGR ventilen, men jeg kan høre med dem.
Men du Amazon, kan virke som om du er innenfor Volvo systemet.
Jeg lurte på en ting. Jeg er en gammel bil man, nesten 15 år siden. den gangen brukte vi diagnose "bokser som vi kunne ta med mens vi prøvekjørte. Jeg har spurt på Volvo verkstedet om de kan det, men sier nei. Grunn til at jeg spør er at de kunne kjøre en "Regenererings prosess" på verkstedet, dette for å se om partikkelfilteret var fult. Jeg synes jo det kunne vært fint å prøve dette under kjøring. Da kunne jeg jo kunnet bekrefte eller avkrefte at det er slik problemet er. Om det ikke er mulig ville jeg kansje tenkt som så: Jeg har forstått det slik at den eneste måten systemet registrerer at dette partikkel filteret er fult er ved å måle trykk forkjellen før og etter partikkel filteret. Jeg ville da kansje tro at det ville være mulig å manipulere signale disse sensorene gir. dette igjen for å bekrefte eller å avkrefte det som jeg mistenker. Antagligvis har min prehistoriske feilsøknings tankegang gådt ut på dato, men kunne dette vært mulig? Jeg mistenker jo dette som er nevnt i starten i og med det skjer ved ca ukes intervaler +- noen dager. (har nok med kjørelengde å gjøre.) varer kansje i 5-10 min. og det lukter svidd fra under bilen når vi stopper. Jeg vet ikke, er det noe i tankene jeg har?