Jump to content

Skoda Roomster SCOUT 105HK TDI 2007 - ikke helt tight i drivverket?

Rate this topic


tmi1972
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Vi har kjøpt oss en skoda som vi er kjempefornøyd med.

Men er en sak vi lurer litt på.

Når vi kjører og gir gass/slipper gassen er det akkurat som det er litt slakke en eller annen plass. Er ganske mye og litt irriterende.

Virker som det ikke er helt thight i drivverket.

Bilen er jo bare gått 49000km, og vi har hatt bilen i 3 uker.

Hva kan det være?

 

Mvh

Terje

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har tenkt på myke motorfester jeg også. Samt at elektronikken kutter dieseltilførselen når gassen slippes helt og bilen er på trillen. Vår er nemlig også sånn. Samt at det er vanskelig å få myke girskift, man må treffe 100% på riktig turtall for at det ikke skal bli ett slags effektvakum og ett klunk ved giring.

Hadde den inne for sjekk i fjor og det ble sagt at det var feil på clutchen som ble byttet til ingen nytte. Så sjekket de girkassen som viste seg å ha metallspon i olja. Også girkasse ble byttet, men etter nye 6-7000km synes jeg den fortsatt er lik å kjøre. Er en del transmisjonsstøy i 4`e gir og klunkelyder ved enkelte nedgiringer til 1`e gir.

Vet søren ikke hva jeg skal tro jeg altså. At den første kassa var defekt/skadet tenkte jeg at kunne skylles at bilen var gått som leiebil, men nå er det kun jeg som har kjørt den. Tok nettop førerkort på henger og kjørelæreren sa jeg ikke gjorde noe feil ved bruk av clutch og gir så tror ikke jeg gjør noe elementært feil heller.

Kan være at bilen rett og slett er sånn og at manglende lydisolering gjør at normal girkasselyd oppfattes som støy/ulyd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

om man har hånden på girstangen så finner man ikke ut mye om det er slakke motorfester på bilen.. da det er vire overført giroverføring. et sp.mål er hviler du foten på clutsj pedalen under kjøring? da får du kontant fuelcut når du slipper gassen. en svakhet på denne typen bil er bakre bærearmsforniger. de er mer som elendig og har vert skifta på biler med lavere km stand en deres. og om dette er en 2007mod solgt ny i norge så har du 5 års reklamasjonsrett. så kjør bilen til en skoda forhandler. så fixer de dette..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Divehard
      Corasaen (1,6 automat 1997 modell) til min samboer har fusket et par ukers tid. Har etter noe leting funnet ut at ihvertfall en tennkabel er ødelagt (null motstand i kabelen). Bilen går kun på tre sylindre. Er det noe merker av tennkabelsett som er anbefalt til Opel? Biltema sine er jo veldig billige (500,- for settet), men har lest på et annet forum at de ikke er noe tess. Er det bar nok kvalitet på de?
       
      I går kveld fikk jeg støt når jeg tok på den ene tennkbelen mens motoren var i gang. Er dette helt ok, eller er det noe mer fail da?
    • By Tesme
      Hei.
      Jeg lurer på om noen har vært borti problemet med hvit røyk fra RS 1,8.
      Kan det være Lamdasonden???....Toppakningen..?? Turboen???...Ventiltetninger?? Luftmålermengden???
       
      Bilen er en 2002 modell. Var det svakheter med den modellen?? Den har rusla ca 135000 km.
       
      Den skal visst være chippet til 224 hester.
       
      Røyken er tjukkhvit. Det kan minne om toppakning. Siden bilen ikke er gått mer enn 135' så syntes jeg det kan være litt rart. Den mister heller ikke kjølevæske. LMM er byttet og satt inn orginal VAG-bit.
      Det var satt inn sportfilter som slukte "stokk og stein", men byttet tilbake til orginalt filter.
       
      Er det noen med erfaringer om disse problemene som har gode råd og tips. Jeg er ganske oppegående på å skru og kommer til å gjøre mesteparten sjøl.
       
      Ellers så er det en kjapp og grei bil for en ungkis uten familie (min sønn som eier bilen), og jeg som faderen som "løser" ALLE problemer har fått oppdraget for Jr.
       
      Takknemlig for svar.
    • Guest
    • By Mr.X
      Er på leiting etter noen "bad look" øyelokk til bilen men finner det ikke, finner bare kjedelige som denne PASSAT 3B -99 YELOKK PR.PAR
      Skulle hatt tak i noen som skrår fra ytters på lyten og til spissen som stikker ned på øyenlokene på bilde..
    • Guest
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy